۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
اشتغال ۱۱ هزار نخبه در استارتاپ ها با حمایت ستاد فرمان اجرایی امام (ره)
سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خبر داد

اشتغال ۱۱ هزار نخبه در استارتاپ ها با حمایت ستاد فرمان اجرایی امام (ره)

نوروزی، سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: ستاد اجرایی برای ۱۸۵ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زایی کرده که فقط ۱۱ هزار شغل برای نخبگان جوان کشور است.

بازار؛ گروه ایران: در حاشیه آیین افتتاح فاز دوم پروژه افزایش ظرفیت تولید شرکت نفت پارس با دستاوردهای تولید بیشتر، اشتغال و کارآفرینی، بهینه سازی مصرف انرژی و ابعاد زیست محیطی با استفاده از ظرفیت های دانش بنیان که امروز برگزار شد، عارف نوروزی، سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بیان داشت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری امسال را به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نام گذاری و تاکید فرموده اند که باید تمرکزمان را بر روی این حوزه بگذاریم، فعالیت های ستاد در شورایی تحت مسئولیت جناب آقای سید هاشمی به نحوی سازمان دهی شد که فعالیت های دانش بنیانی و دسترسی به محصولات دانش بنیان که کشور را از واردات بی نیاز می کند در دستور کار قرار بگیرد.

وی با اشاره به دستاوردهای ستاد در حوزه دانش بنیان اضافه کرد: در زیست بوم دانش بنیان با ۴ هزار و ۵۰۰ گروه ارتباط گرفتیم و طرح دانش بنیان و سرمایه گذاری روی بیش از ۴۵۰ گروه و طرح طی این مدت انجام شده است. همچنین بیش از ۱۴۰ هزار غرفه فروش محصولات خانگی و صنایع دستی در پلتفرم باسلام راه اندازی شده است.

اشتغال ۱۱ هزار نخبه در استارتاپ ها با حمایت ستاد فرمان اجرایی امام (ره)

نوروزی ادامه داد: پنج شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر در حوزه های سلامت، پزشکی، معدن، فناوری های مالی و فناوری های اطلاعات ایجاد شده است. همچنین چهار صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر و فراصندوق ستارگان به عنوان یک نهاد پایه برای تقویت صندوق های خطر پذیر راه اندازی شده است. علاوه بر این دو صندوق پژوهش و فناوری برای حل مشکلات صدور ضمانت نامه سرمایه گذاران دانش بنیان ایجاد شده است.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به برگزاری رویدادهای متعدد استارتاپی از جمله برنامه ملی ۱۰۰ استارتاپ اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۵ رویداد در ۱۱ استان برگزار شده و سرمایه گذاری بر روی ۶۸ تیم انجام شده است. بنابراین اگر بخواهیم خلاصه دستاوردهای ستاد در حوزه دانش بنیان را بگوییم؛ تولید و داخلی سازی ۱۰۹ محصول در ۸۲ شرکت دانش بنیان انجام شده است.

نوروزی تاکید کرد: انباشت ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در فعالیت های تحقیق و توسعه، دانش بنیان، نانو و فناوری های نوین، زیرساخت های توسعه دانش بنیان از دیگر دستاوردهای ستاد است. همچنین برای ۱۸۵ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم که ۱۱ هزار شغل آن فقط برای نخبگان جوان کشور است اشتغال زایی شده است. اشتغالی که یکی از شاخص های مهم برای فخر و مباهات ستاد اجرایی حضرت امام (ره) در فعالیت های دانش بنیانی و حمایت از نخبگان است.

کد خبر: ۱۸۴٬۹۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha