۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱
منابع افزایش حقوق مشخص است و موجب تورم نخواهد شد
نماینده مردم لارستان در مجلس:

منابع افزایش حقوق مشخص است و موجب تورم نخواهد شد

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس ضمن تشریح مصوبات مجلس در زمینه افزایش حقوق‌ها، گفت: منابع افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان و معلمان مهرآفرین دیده شده و منجر به تورم نخواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسین حسین زاده در خصوص افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری و مستمری‌بگیران که به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید، بیان کرد: به منظور بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم، لایحه‌ای برای افزایش حقوق‌ها از سوی دولت به مجلس ارسال شد و نمایندگان با افزایش برخی از ارقام و مشخص کردن منابع مالی‌اش، آن را به تصویب رساندند.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس افزود: با وجود اینکه با تلاش‌های دولت، نرخ تورم در ماه‌های گذشته کاهشی شده است، اما به دلیل اینکه نرخ تورم همچنان بالاست، لازم بود حقوق کارکنان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران افزایش یابد.

حسین‌زاده ادامه داد: شاید برخی نگران شوند که با افزایش حقوق‌ها، نرخ تورم مجدد افزایشی شود، اما جلساتی بین مجلس و سازمان برنامه و بودجه برگزار و برای هر یک از افزایش حقوق‌ها، منابعی مشخص شد تا دولت با کسری بودجه و در نتیجه افزایش نرخ تورم مواجه نشود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد با این افزایش حقوق‌ها که از ابتدای مهر ماه سال جاری اعمال خواهد شد، وضعیت معیشتی حقوق‌بگیران تاحدودی بهبود یابد.

وی یادآور شد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی لایحه «ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری» موافقت کردند تا ۹۰۰ هزار تومان به اضافه ۵ درصد پایه حقوق به حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری اضافه شود.

وی با بیان اینکه پایه حقوق کارکنان نیروهای مسلح (نظامی و انتظامی) ۲۰ درصد افزایش ‌می‌یابد، افزود: حق اولاد و حق عائله‌مندی کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری نیز به ترتیب ۱۰۰ و ۵۰ درصد افزایش می‌یابد. همچنین مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی نیز ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: همچنین نمایندگان مقرر کردند معلمان مهرآفرین بدون برگزاری آزمون مشمول قانون رتبه‌بندی شوند.

کد خبر: ۱۸۴٬۹۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha