۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
اختلالات رادیویی مانع انجام عملیات وارسی پروازی در مهر آباد
مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد اعلام کرد

اختلالات رادیویی مانع انجام عملیات وارسی پروازی در مهر آباد

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد گفت: به دلیل وجود اختلالات رادیویی در سطح شهر تهران، ۷ بار پیاپی عملیات وارسی پروازی در این فرودگاه با شکست مواجه شده است.

به گزراش بازار، ابراهیم مرادی با اشاره به عملیات بهسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد گفت: سه هفته از آماده شدن باند، نصب سیستم روشنایی و خط کشی گذشته است و هزینه این باند با نصب سیستم روشنایی ۷۳۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی با بیان اینکه عملیات بهسازی حدود ۱۵ ماه به طول انجامیده افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عملیات بهسازی کامل باند ۲۹ چپ که به عنوان مهمترین زیر ساخت فرودگاهی کشور محسوب می‌شود صورت نگرفته بود و هر از چند گاهی عملیات در اعماق مختلف و در فواصل متفاوتی از مرکز باند انجام شده بود که آخرین بار عملیات بهسازی باند ۲۹ چپ در سال ۱۳۸۴ انجام شده بود.

مرادی تاکید کرد: برای اولین بار این باند، دارای حریم (استریپ) و سامانه زهکشی نوین شده و همچنین از ویژگی‌های این باند می‌توان به عرض ۷۵ متری آن اشاره کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تاکنون این باند با وجود آماده بودن به بهره برداری نرسیده است اشاره کرد: با وجود اینکه دو هفته پیش باند را از گروه سازنده تحویل گرفتیم و تمام عملیات مرتبط با باند انجام شد، اما متاسفانه به دلیل وجود اختلالات رادیویی در سطح شهر تهران، هفت بار پیاپی عملیات وارسی پروازی که با هواپیمای فلایت چک انجام می‌گردد با شکست مواجه شد و به محض انجام موفق عملیات وارسی و بازگشت سامانه تقرب زمینی یا ILS به مدار، باند برای بهره برداری بازگشایی می‌شود.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد افزود: بر اساس مقررات بین المللی، باید عملیات پاکسازی باند بصورت دستی (fod walk) انجام می‌شد که این عملیات امروز با کمک همکاران فرودگاه مهرآباد انجام شد.

کد خبر: ۱۸۴٬۹۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سید حسن مرعشی AR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
      0 0
      چرا دلیل اختلال رادیویی در سطح تهران رو نمیگید؟ چرا یک شخص که هیچ سمت رسمی نداره باید دستگاه اختلال در جی پی اس رو در تهران نصب کنه؟حتما باید فاجعه سقوط هواپیما صورت بگیره تا جلویی این کارها گرفته بشه؟