۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
مبارزه با ملخ‌های مراکشی در ۱۳ هزار هکتار از مراتع گلستان انجام شد
معاون سازمان جهادکشاورزی گلستان:

مبارزه با ملخ‌های مراکشی در ۱۳ هزار هکتار از مراتع گلستان انجام شد

گرگان- معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گلستان با یادآوری اینکه مبارزه با ملخ‌های مراکشی از اواسط فروردین ماه در گلستان آغاز شد،گفت: مبارزه شیمیایی در سطح ۱۳ هزار هکتار از مراتع استان آغاز شد.

آمنه جمشیدی رودباری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: از اواسط فروردین ماه شاهد هجوم ملخ‌های مراکشی به مراتع اراضی شمالی استان هستیم و تلاش داریم که اجازه ندهیم این ملخ‌ها به مزارع کشاورزی برسند.

وی افزود: اگر مبارزه شیمیایی در سطح وسیع و زمان مقرر انجام نشود و ملخ‌ها به سن پرواز برسند وارد زمین‌های کشاورزی می‌شوند و دیگر قابل کنترل نیستند و نمی‌توانیم خسارات را جبران کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی گلستان ادامه داد: تاکنون مبارزه شیمیایی با این ملخ‌ها در سطح ۱۳ هزار هکتار از مراتع استان انجام شده و برای ادامه روند مبارزه نیازمند منابع مالی هستیم.

وی با این توضیح که تاکنون کانون‌های آلوده به ملخ مراکشی در شهرستان‌های مراوه تپه، آق قلا، آزادشهر و گنبدکاووس شناسایی است، اضافه کرد: برآورد ما این است که برای مبارزه شیمیایی به حدود سه میلیارد تومان منابع مالی نیاز داریم که بخش عمده آن صرف خرید سموم می‌شود.

جمشیدی رودباری با اشاره به اینکه برای مبارزه شمیایی با ملخ مراکشی در گلستان کشاورزان و اهالی بومی منطقه پای کار هستند و تراکتور و سایر تجهیزات را در اختیار قرار داده‌اند، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی اولویت ما تأمین منابع مالی برای تهیه مواد مصرفی از جمله سم و سوخت است.

کد خبر: ۱۸٬۴۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha