۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
تولید قطعات حساس خودرو، با کمک شرکت‌های دانش بنیان
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

تولید قطعات حساس خودرو، با کمک شرکت‌های دانش بنیان

تالارپشتی، عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: شرکت‌های دانش بنیان پیشرفته‌ای داریم که هر سفارشی به آن‌ها دهیم آن قطعه را تولید می‌کنند.

به گزارش بازار، عزت الله اکبری تالارپشتی با بیان اینکه باید کیفیت قطعات خودرو ارتقا یابد، افزود: در زنجیره تأمین باید بین المللی فکر کنیم، یعنی در کنار تأمین نیاز داخل باید نیاز بازار کشورهای همسایه را هم تأمین کنیم.

وی گفت: اکنون عضو سازمان شانگهای شده ایم و باید از ظرفیت حداقل استفاده کنیم؛ این ظرفیت در سازندگان داخلی وجود دارد، اما دولت هم باید حمایت کند.

تالارپشتی اضافه کرد: در مجلس یازدهم که اصرار کردیم دخالت نکند، خودروسازان رشد کردند؛ تولید خودروسازان در مقایسه با ۲ سال پیش تغییر و رشد کرده است، اگر رقابت با بخش خصوصی مهیا شود، رشد خواهیم کرد. نگاه این است که در قطعه سازی بین المللی شویم و نیاز دنیا را برطرف کنیم و با سایر کشورها مشارکت داشته باشیم، زیرا به فناوری ما نیاز دارند.

وی گفت: با یک سیستم مدعی بین المللی مانند اروپا مواجه هستیم که تحریم‌ها را مانند یک ابزار علیه ملت‌ها استفاده می‌کنند، بنابراین باید ساخت داخل را تقویت می‌کردیم که اکنون به این موقعیت دست پیدا کردیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس افزود: تکیه به نیروهای داخلی بهترین سیاست است؛ با کمک دولت و حمایت از بخش خصوصی می‌توانیم در هر حوزه‌ای مثبت و فعال باشیم.

کد خبر: ۱۸۴٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha