۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
سیل ۳ میلیارد ریال به سازه‌های آبخیزداری استان سمنان خسارت وارد کرد
رئیس اداره کنترل سیل منابع طبیعی سمنان:

سیل ۳ میلیارد ریال به سازه‌های آبخیزداری استان سمنان خسارت وارد کرد

سمنان - رئیس اداره کنترل سیل منابع طبیعی سمنان گفت: در یک ماه اخیر با افزایش بارندگی‌ها و جاری شدن سیلاب در برخی نقاط استان سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به سازه‌های آبخیزداری خسارت وارد شد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا رجبی پیش از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی منابع طبیعی سمنان با اشاره به افزایش بارندگی‌ها و جاری شدن سیلاب در فروردین‌ماه سال جاری اظهار داشت: جاری شدن سیل سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به سازه‌های آبخیزداری خسارت وارد کرد.

وی بابیان اینکه سه میلیون و ۷۰ مترمکعب سیلاب ناشی از بارش‌های فروردین سال جاری در سازه‌های آبخیزداری کنترل شد، افزود: بیشترین خسارت مربوط به سازه‌های آبخیزداری شهرستان آرادان است.

بیشترین حجم کنترل سیلاب در گرمسار و مهدی‌شهر

رئیس اداره کنترل سیل منابع طبیعی سمنان با اشاره به اینکه میزان خسارت وارده به سازه‌های آبخیزداری آرادان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: این در حالی است که بیشترین حجم کنترل سیلاب به‌وسیله سازه‌های آبخیزداری در فروردین امسال مربوط به شهرستان‌های مهدی‌شهر و گرمسار بود.

رجبی با تأکید بر اینکه خاک انباشت شده دربندهای خاکی برای کشاورزی مناسب است، خاطرنشان کرد: بهره‌بردار مرتع می‌تواند با استفاده از این خاک حاصلخیز به کشاورزی خود رونق بخشد.

وی بابیان اینکه بندهای خاکی با کنترل رسوب در سیلاب از انتقال رسوب به پایین‌دست و بروز خسارت جلوگیری می‌کند، یادآور شد: بر همین اساس در سیل اخیر بندهای خاکی محل انباشت رسوب شده و باید لایروبی شود تا از ظرفیت ذخیره آب آن کاسته نشود.

کد خبر: ۱۸٬۴۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha