۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
کابوس تمام نشدنی کارگران با قراردادهای موقت
نائب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری مطرح کرد

کابوس تمام نشدنی کارگران با قراردادهای موقت

حیدری، نائب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: قراردادهای موقت ضریب چانه زنی کارگران را برای استیفای حقوق به حداقل ممکن می رساند تا جاییکه کارگر از ترس بیکار نشدن جرأت مطالبه حقوق را پیدا نمی کند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، علیرضا حیدری نائب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری اظهار کرد: هدف از انعقاد قراردادهای موقت در ایران جلوگیری از چانه زنی کارگر و استیفای حقوق قانونی اوست.

قراردادهای موقت ضریب چانه زنی کارگران را برای استیفای حقوق به حداقل ممکن می رساند و این یعنی کارفرما به دنبال کارگران ارزان قیمت است تا کارگر برای بیکار نشدن حقوقش را مطالبه نکند. تمام عوامل و متغیرهای ناظر بر شرایط اقتصادی کشور و قراردادهای موقت کار به کارگر دیکته می کنند که با این شرایط حق مطالبه هیچ حقی را ندارید.

نائب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: هم اکنون حداقل حقوق های کارگری از یک سو و نبود تشکل های کارگری هم از سویی دیگر معیشت کارگران را به شدت تهدید می کند.

حیدری از وجود واحدهای تولیدی بسیار زیادی سخن گفت که با قدمت پنجاه ساله اما قراردادهای یک ماهه و سه ماهه با کارگران منعقد می کنند.

کارگاه های تولیدی کوچکی وجود دارند که کارگران ۲۰ سال در آن ها و با خط تولید مشخص و رد شدن بیمه فعالیت کرده اند اما هنوز خبری از قراردادهای دائمی در این کارگاه ها نیست. هر جایی که معیشت و امنیت شغلی و رفاه اجتماعی نیروی کار به اشکال مختلف از سوی متغیر اقتصادی و اجتماعی تهدید شود شک نکنیم که رفتار بهره وری هم تغییر خواهد کرد.

کد خبر: ۱۸٬۴۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha