۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
برنامه‌ریزی برای مانع‌زدایی از روند اجرایی ۴۸ طرح مصوب با ۱۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری
در نشست طرح‌های پیشران اقتصاد ملی مطرح شد

برنامه‌ریزی برای مانع‌زدایی از روند اجرایی ۴۸ طرح مصوب با ۱۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری

ششمین نشست طرح‌های پیشران اقتصاد ملی، امروز دوشنبه به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار و برنامه‌ریزی لازم برای مانع‌زدایی از روند اجرایی ۴۸ طرح مصوب با ۱۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام شد.

به گزارش بازار، محمد مخبر در این نشست با تأکید بر لزوم سرعت بخشیدن به روند اجرای طرح‌های پیشران اقتصاد ملی گفت: طرح‌های پیشران اقتصاد ملی از اهمیت فراوانی برخوردار است و ضرورت دارد میزان پیشرفت به صورت مستمر گزارش شود.

معاون اول رئیس جمهور از مدیران اجرایی گروه پیشرانان پیشرفت ایران خواست که گزارشی از موانع فراروی اجرای طرح‌ها را به تفکیک هر دستگاه اجرایی، احصا و ارائه کنند تا هماهنگی‌های لازم برای رفع این موانع با دستگاه‌های مربوطه انجام شود.

مخبر، همچنین بر لزوم ساماندهی زنجیره پایین دستی این طرح‌ها نیز تأکید و تصریح کرد: باید سعی کنیم گزینه‌های بیشتری برای سرمایه گذاری در طرح‌های اقتصادی، پیش روی مردم قرار دهیم. بنابراین، اگر بتوانیم زمینه مشارکت مردم را در زنجیره پایین دستی طرح‌های اقتصاد ملی فراهم کنیم، گامی در جهت مردمی کردن اقتصاد خواهد بود.

در این نشست که فرهاد رهبر، دستیار اقتصادی رئیس جمهور نیز حضور داشت، در گزارشی میزان پیشرفت فیزیکی طرح‌ها در دوره هفت ماهه آغاز عملیات اجرایی، حدود ۱۲ درصد عنوان شد.

همچنین مدیران طرح‌ها به تشریح گزارش کار و سرعت اجرایی برخی طرح‌ها پرداختند. بر اساس این گزارش، ۴۳ طرح، معادل ۸۹ درصد از طرح‌ها در گروه‌های فلزی، معدنی و پتروشیمی در مسیر اجرایی قرار دارد، اما ۵ طرح، معادل ۱۱ درصد کل طرح ها، دچار توقف و کندی در مسیر اجرایی شده است.

در پایان این نشست، ۴۲ مسئله مرتبط با ۹ دستگاه اجرایی که باعث ایجاد مشکلاتی در روند اجرای برخی طرح‌ها شده است، احصا و مقرر شد به فوریت، هماهنگی‌های لازم برای رفع این موانع و سرعت بخشیدن به روند اجرایی طرح‌ها صورت گیرد.

گفتنی است، گروه پیشرانان پیشرفت ایران، متشکل از شرکت‌های بزرگ صنعتی، کار خود را از ۱۲ ماه پیش با تعریف ۴۸ طرح جدید معدنی، فلزی و پتروشیمی با سرمایه‌گذاری حدود ۱۷ میلیارد دلار آغاز کرد که با هماهنگی معاون اول رئیس جمهور، به‌طور مستمر در حال انجام است.

کد خبر: ۱۸۴٬۶۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha