۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶
لزوم گسترش تعاملات اقتصادی ایران و کوبا برای غلبه بر مشکلات ناشی از تحریم‌ها
مدیرکل بین الملل مجلس مطرح کرد

لزوم گسترش تعاملات اقتصادی ایران و کوبا برای غلبه بر مشکلات ناشی از تحریم‌ها

مدیرکل بین‌الملل مجلس در دیدار با سفیر کوبا در تهران گفت: باتوجه به سطح مناسبات سیاسی و در جهت غلبه بر مشکلات ناشی از تحریم‌ها؛ انتظار داریم که میزان تعاملات اقتصادی دو کشور نیز گسترش یابد.

به گزارش بازار، آلبرتو گونزاس کاسالس سفیر کوبا در تهران، صبح امروز یکشنبه ۸ آبان ماه با کاظم شافعی مدیرکل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

شافعی در ابتدای این دیدار بر ضرورت توسعه و حفظ سطح مناسبات ایران و کوبا تاکید کرد و گفت: ما برای استفاده بیشتر از ظرفیت روابط پارلمانی از گسترش همکاری‌های دوجانبه میان مجالس دو کشور استقبال می‌کنیم و در این راستا امیدواریم شاهد تبادل هیات‌های پارلمانی در سطوح مختلف میان مجلس شورای اسلامی و مجلس کوبا باشیم.

مدیرکل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی در ادامه، با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه دو کشور افزود: باتوجه به سطح مناسبات سیاسی و دیپلماتیک و در جهت غلبه بر مشکلات ناشی از تحریم‌ها؛ انتظار داریم که میزان تعاملات اقتصادی دو کشور نیز گسترش یابد.

وی همچنین اظهار کرد: ایران و کوبا به لحاظ پزشکی دستاوردهای زیادی داشته‌اند و شرایط حاصل از ویروس کرونا موجب همکاری ایران و کوبا در زمینه پزشکی و بهداشتی گردید و ما از تداوم این همکاری‌ها استقبال می‌کنیم.

آلبرتو گونزاس کاسالس نیز در این دیدار گفت: پارلمان کوبا از توسعه گفتگوهای میان نمایندگان مجالس دو کشور حمایت می‌کند و معتقدیم این قبیل دیدارها و گفتگوها تأثیر مستقیمی بر تسهیل و توسعه مناسبات دو کشور دارد.

سفیر کوبا در تهران ضمن تأکید بر اهمیت افزایش سطح مناسبات اقتصادی فیمابین خاطرنشان کرد: علیرغم مناسبات سیاسی خوب میان دو کشور، روابط تجاری و اقتصادی ما توسعه زیادی نداشته‌است، امیدواریم با تلاش مقامات دو کشور و همکاری‌های تجار و بازرگانان، در این زمینه نیز گام‌های مثبتی برداشته شود.

کد خبر: ۱۸۴٬۴۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha