۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
میزان زمین‌های مازاد دستگاه‌های دولتی برای ساخت مسکن به ۳ هزار هکتار رسید
سازمان ملی زمین و مسکن:

میزان زمین‌های مازاد دستگاه‌های دولتی برای ساخت مسکن به ۳ هزار هکتار رسید

سازمان ملی زمین و مسکن در گزارشی جزئیات تازه‌ای از تغییر اسناد مالکیت اراضی دستگاه‌ها به وزارت راه و شهرسازی را در قالب اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن منتشر کرده است.

به گزارش بازار، وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، علوم تحقیقات و فناوری و نفت در صدر دستگاه‌هایی هستند که اسناد زمین‌های مازاد خود را برای ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرارداده‌اند.

بر اساس این گزارش بیش از یک‌هزار و هشتصد هکتار از این زمین‌ها متعلق به وزارت جهاد و کشاورزی، ۵۵۴ هکتار متعلق‌به زمین‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ۱۶۳ هکتار مربوط به زمین‌های شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت می‌شود. وزارت آموزش و پرورش با ۱۴۳ هکتار، شرکت ذوب آهن با ۶۸ هکتار و وزارت کشور با ۶۷ هکتار زمین هم در فهرست نهادهایی هستند که اسناد زمین‌های مازاد خود را برای ساخت مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرارداده‌اند.

گفته شده این اراضی در ۲۶ استان کشور واقع شده که بیشترین میزان انتقال اسناد اراضی متعلق به مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان ایلام بوده است. البرز و اصفهان هم به‌ترتیب رتبه دوم و سوم در انتقال اسناد مالکیت زمین‌های مازاد دستگاه‌های دولتی به وزارت راه و شهرسازی را دراختیار دارند.

پیش از این سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرده بود ازآنجا که این زمین‌ها در محدوده شهرها قرار دارند هزینه آماده‌سازی و ایجاد زیرساخت‌های لازم در آنها برای ساخت مسکن دولتی به مراتب پایین‌تر از زمین‌هایی خواهد بود که خارج از محدوده شهر تامین شوند.
به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن اسناد مالکیت این زمین‌ها براساس ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن به وزارت راه و شهرسازی منتقل شده که براساس آن کلیه وزارتخانه‌ها، موسسات و دستگاه‌های دولتی مکلفند نسبت به واگذاری و تحویل رایگان اراضی مازاد و فاقد ساخت و ساز در اختیار خود را بنا به درخواست وزارت راه وشهرسازی اقدام نمایند.

کد خبر: ۱۸۴٬۳۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha