۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
بارگیری ۲۸ هزار تُن کنسانتره روی از بندرشهید باهنر به مقصد چین آغاز شد
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان؛

بارگیری ۲۸ هزار تُن کنسانتره روی از بندرشهید باهنر به مقصد چین آغاز شد

بندرعباس- مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از بارگیری و صادرات ۲۸ هزار و ۵۰۰ تُن کنسانتره روی، تولیدی صنایع معدنی و صنعتی استان در بندر شهید باهنر به مقصد کشور چین خبرداد.

به گزارش بازار، حمیدرضا محمدحسینی تختی افزود: در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی و ارزآوری غیرنفتی، بارگیری ۲۸ هزار و ۵۰۰ تُن کنسانتره روی تولیدی صنایع معدنی و صنعتی استان هرمزگان در نخستین کشتی فله‌بر مستقر در بندرشهید باهنر آغاز شده است.

وی ادامه داد: این کشتی به طول ۱۸۰ متر، برای حمل کالای صادراتی روی به مقصد چین در حال بارگیری و تکمیل ظرفیت است و تا ۲۰ روز آینده به کشور چین می‌رسد.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: محموله کنسانتره روی برای تولید ورق‌های گالوانیزه، آبکاری الکتریکی فلزها و صنایع پزشکی به کار می‌رود.

محمدحسینی افزایش صادرات و درآمدهای ارزی غیرنفتی را گام موثری در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی در شرایط تحریمی دانست و بیان کرد: ورود کشتی‌های تُناژ بالا و بارگیری کالای صادراتی که به دست توانمند تولیدکنندگان کشور تولید می‌شود، به منظور راهیابی به بازارهای جهانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گفته وی؛ بندر شهید باهنر در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی و نیز تمرکز بر رونق صادرات غیرنفتی و همچنین افزایش درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریمی با برنامه‌ریزی دقیق و مدون، گام‌های موثری در توسعه بارگیری و صادرات کالاهای با ارزش افزوده بالا برداشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان اضافه کرد: بندر شهید باهنر با زیر ساخت‌های مناسب ازجمله امکان پهلودهی کشتی‌های با آبخور بالا نقش مهمی در رونق اقتصادی دریامحور ایفا می‌کند.

گفتنی است؛ بندر شهید باهنر با دسترسی به آب‌های آزاد، نزدیکی به کشورهای جنوب خلیج فارس، اتصال به کریدور شمال- جنوب و همچنین آبخور مناسب برای پهلوگیری انواع شناورها دارای مزیت‌های استراتژیکی مهمی است.

کد خبر: ۱۸۴٬۲۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha