۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
استقرار چرخه بهره وری در تمامی دستگاه ها به طور جدی دنبال می شود
رئیس سازمان ملی بهره وری:

استقرار چرخه بهره وری در تمامی دستگاه ها به طور جدی دنبال می شود

پیشوایی، رئیس سازمان بهره وری اعلام کرد این سازمان در حال پیگیری اجرای چرخه بهره وری در تمام وزارتخانه‌ها است.

به گزارش بازار، میر سامان پیشوایی، رئیس سازمان بهره وری کشور در خصوص برنامه سازمان بهره وری در رابطه با افزایش تولید گفت نه فقط در حوزه تولید بلکه در حوزه‌های مختلف، برنامه‌ای که امسال داریم استقرار چرخه بهره وری در دستگاه‌های متولی بخش است. به طور مثال در حوزه صنعت وزارت صمت را به عنوان وزارتخانه متولی در حوزه صنعت می‌شناسیم. این وزرات خانه خود یک برنامه ارتقا بهره وری دارد که برخی از این برنامه‌ها ناظر به درون این وزارتخانه است و برخی از آن‌ها فرابخشی است برای تسهیل کسب و کارها و امثالهم.

رئیس سازمان بهره وری ادامه داد لذا در تمام وزارتخانه‌ها چرخه بهره وری را در حال پیگیری هستیم. درباره محتوای برنامه‌های هر بخشی در مورد تولید آن بخش نکاتی آمده است. به عنوان مثال در حوزه کشاورزی یکی از نکات ما افزایش تولید گندم است. یعنی اگر ما در کشور کشاورزی داریم که از هر هکتار حدود ۴ میلیون برداشت می‌کند و کشاورز دیگر حدود ۸ میلیون برداشت می‌کند، این اختلاف زیاد است و باید آن را از طریق افزایش الگوی کشت اصلاح کرد.

پیشوایی درباره آمایش سرزمینی و الگوی کشت و ورود سازمان بهره وری به این حوزه گفت: ما مستقیم در این محتوا ورود نمی‌کنیم، زیرا یک وزارتخانه متولی در این حوزه داریم به نام وزارت کشاورزی. ما درباره استقرار چرخه بهره وری در وزارت کشاورزی ورود می‌کنیم و آنجا برنامه‌هایی ارائه می‌کنیم و در این باره مسئله شناسی می‌کنیم. به عنوان مثال یکی از مسائل ما بازده کم در حوزه کشاورزی است. یعنی میزان محصولی که به ازای هر هکتار برداشت می‌کنیم پایین است. آنجا وزارت کشاورزی موظف هستند درباره این مسئله برنامه ارائه کنند که ما قرار است امسال از این نقطه به این نقطه هدف برسیم. طبیعتا ما بر روی این مسائل رصد می‌کنیم و هر سه ماه یک ماه آن‌ها را پایش می‌کنیم.

کد خبر: ۱۸۴٬۲۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha