۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
طرح کنترل استاندارد کالاهای پرمصرف در کرمان در حال اجراست
مدیرکل استاندارد کرمان:

طرح کنترل استاندارد کالاهای پرمصرف در کرمان در حال اجراست

کرمان - مدیرکل استاندارد کرمان از اجرای طرح کنترل استاندارد کالاهای پرمصرف در این استان طی ماه مبارک رمضان خبر داد.

اسماعیل عاقلی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در ایام خاصی از سال مانند ماه مبارک رمضان تقاضای برخی اقلام افزایش پیدا می کند و به همین دلیل طرح های ویژه ای در این ایام اجرا می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح کنترل استاندارد اقلام پرمصرف در ماه مبارک رمضان افزود: در قالب این طرح کیفیت اقلام پرمصرف شامل لبنیات، خرما، روغن، قند و... کنترل شده و در صورت نداشتن کیفیت لازم برخورد قانونی با تولیدکننده و عرضه کننده آن محصول انجام می شود.

عاقلی با اشاره به بازرسی از هشت هزار و ۱۰۱ واحد تولیدی طی سال گذشته در استان کرمان عنوان کرد: عدم انطباق در حدود ۱۰ درصد اقلام عرضه شده در بازار طی سال گذشته مشاهده شده است که این رقم در سال های گذشته بیشتر بود اما به دلیل تقویت نظارت ها شاهد کاهش این آمار هستیم.

مدیرکل استاندارد کرمان با اشاره به اینکه سه نوع کنترل بر کالاها اعمال می شود، افزود: یک نوع از کنترل ها توسط مدیر کنترل کیفی در محل واحدهای تولیدکننده انجام می شود.

وی همچنین از بازدیدهای سر زده از واحدهای تولیدی و نمونه برداری و آزمایش کالاها خبر داد و گفت: در سومین نوع کنترل، نمونه از بازار خریداری و آزمایش شده و بر مبنای نتیجه تصمیم گیری می شود.

کد خبر: ۱۸٬۴۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha