۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
رونق در بازار صادراتی خراسان جنوبی| صادرات از گمرکات ۴۲ درصد افزایش یافت
مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی:

رونق در بازار صادراتی خراسان جنوبی| صادرات از گمرکات ۴۲ درصد افزایش یافت

بیرجند- مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: در نیمه نخست سال جاری ۲۵۴ میلیون دلار کالا از گمرکات خراسان جنوبی به افغانستان صادر شده که از افزایش ۴۲ درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار است.

محمد کوه گرد در گفت وگو با بازار با بیان اینکه میزان صادرات در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است، افزود: ۳۵ درصد صادرات به کشور افغانستان از نظر ارزش و ۵۰ درصد از نظر وزنی از گمرکات خراسان جنوبی انجام می‌شود و در این استان ۱۰ واحد و دفترخانه گمرکی داریم.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست سال جاری ۲۵۴ میلیون دلار کالا از گمرکات خراسان جنوبی به افغانستان صادر شده است، افزود: همچنین در این مدت چهار میلیون دلار واردات کالا داشته‌ایم.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با بیان اینکه در یک ماه اخیر مجوز افزایش تعداد کالاهای ترانزیتی به کشور افغانستان را گرفته‌ایم، افزود: همچنین در این مدت مجوز ورود موقت خودروی سواری برای تجار و فعالان اقتصادی کشور افغانستان اخذ شده است.

وی با اشاره به میزان جابجایی مسافر در شش ماهه نخست سال بیان کرد: در این مدت ۱۷ هزار و ۲۲۴ مسافر ورودی و ۹ هزار و ۵۱۲ مسافر خروجی در مرز استان داشتیم.

کوره گرد ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ورودی‌ ۹۰۰ درصد و از نظر خروجی ۲۵۰ درصد افزایش دارد.

کد خبر: ۱۸۳٬۹۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha