۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
۸۳ هزار هکتار از مزارع گندم و جو کردستان سمپاشی شد
برعلیه آفت سن؛

۸۳ هزار هکتار از مزارع گندم و جو کردستان سمپاشی شد

کردستان - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تاکنون ۸۲ هزار و ۸۰۷ هکتار از مزارع زیرکشت محصول گندم و جو در این استان بر علیه آفت سن سمپاشی شدند.

محمد صالح احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار به وضعیت مبارزه با بیماری‌ها، علف‌های هرز و آفات زراعی در کردستان اشاره کرد و  اظهار داشت: ۵۹۰ هزارو ۴۵۰ هکتار از اراضی استان در سال زراعی جاری به کشت گندم آبی و دیم اختصاص پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت جو هم در کردستان ۳۱ هزارو ۲۷۲ هکتار است، افزود: براساس آخرین اقدامات و گزارش‌های جمع‌آوری شده در سطح شهرستان‌های استان ۸۲ هزار و ۷۰۸ هکتار از مزارع گندم و جو استان برعلیه آفت سن مادر سمپاشی شده است.

احمدی اضافه کرد: بیشترین سطح مبارزه با آفت سن مربوط به شهرستان سقز با ۳۵ هزار و ۸۷۹ هکتار و کمترین هم مربوط به شهرستان بانه با ۵۹۳ هکتار بوده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: ۱۲۲ هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان هم برای مبارزه با علف‌های هرز نازگ برک و پهن برگ سپماشی شدند.

احمدی یادآور شد: بیماری های گیاهی هم مانند زنگ زرد، سپتوریوز برگی، لکه خرمایی و لکه برگی‌ها (سپتوریوز، سفیدک سطحی) تاکنون در ۲۰۳ هکتار از مزارع گندم مشاهده شده است.  

وی به میزان مبارزه با عوامل خسارتزای گیاهی در مزارع کلزا اشاره کرد و گفت: تا کنون بیش از یک هزار هکتار مبارزه با علف‌ های هرز و حدود ۳۵۳ هکتار مبارزه با شته مومی در مزارع کلزای استان انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: علاوه براین بیش از سه هزارو ۴۰۰ هکتار از مزارع کلزا هم برای جلو گیری از طغیان ملخ بومی سمپاشی شدند.

احمدی با اشاره به اینکه در سطحی حدود ۱۵ هزار هکتار هم  مبارزه با موش کور و مغان در کردستان انجام شده است، یادآور شد: ۹۵ هزار و ۶۹۰ تن سهمیه کود استان در سال جاری است که تا ۱۳ اردیبهشت امسال ۱۴ هزار تن آن بین کشاورزان توزیع شده است.

کد خبر: ۱۸٬۳۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha