آیین‌نامه حمایت از تولید، دانش ­بنیان و اشتغال ­آفرین اصلاح شد

آیین‌نامه حمایت از تولید، دانش ­بنیان و اشتغال ­آفرین اصلاح شد

معاون اول رئیس جمهور مصوبه مربوط به اصلاح آیین نامه حمایت از تولید، دانش ­بنیان و اشتغال ­آفرین در حوزه‌های اقتصاد و صنعت را امضا و ابلاغ کرد.

به گزارش بازار، به موجب اصلاح آیین نامه یاد شده، سازمان امور مالیاتی کشور موظف است معادل هزینه‌های تحقیق و توسعه شرکت‌ها و مؤسسات متقاضی را که به تأیید معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور رسیده است، به عنوان اعتبار مالیاتی محسوب کند به نحوی که معادل هزینه‌های تحقیق و توسعه از مالیات قطعی شده همان سال یا سال‌های آتی شرکت‌های یاد شده کم شود.

همچنین هیات دولت وزیران در ۲۴ مهر ماه امسال، به منظور توجه نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، با پیشنهاد اصلاح آیین نامه حمایت از تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین در حوزه صنعت، معدن و تجارت هم موافقت کرد.

بر این اساس وزارت صمت مجاز است به منظور توسعه فعالیت‌های دانش بنیان و فناوری و نوآوری، در چهارچوب قوانین و مقررات نسبت به ایجاد (۴۰) شهرک فناوری جدید در پنج سال، از محل اعتبارات مصوب مربوط که مکان و حوزه فعالیت آن توسط این وزارتخانه تعیین می شود، اقدام کند.

همچنین ایجاد مدارس و هنرستان‌های دانش بنیان و هوشمند توسط وزارت آموزش و پرورش با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت براساس آمایش وزارتخانه‌های یاد شده و با رعایت قوانین و مقررات مربوط مجاز است.

کد خبر: ۱۸۳٬۳۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha