۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
ارتقای کیفیت تولیدات داخلی یک راه کاهش قاچاق کالا است
رئیس اتاق بازرگانی سمنان:

ارتقای کیفیت تولیدات داخلی یک راه کاهش قاچاق کالا است

سمنان- رئیس اتاق بازرگانی سمنان از ارتقای کیفیت تولیدات داخلی به مثابه یکی از راه‌های موثر در کاهش قاچاق کالا نام برد و گفت: اگر مردم بدانند که کیفیت جنس ایرانی نسبت به کالای خارجی اعم از قاچاق و یا وارداتی بهتر است، شاهد رونق خرید کالای ایرانی خواهیم بود.

علی اصغر جمعه ای در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی مقوله جهش تولید را در سال ۹۹ مطرح کردند و این منویات مشخصاً بیان می کنند که پس از رونق تولید حالا نوبت جهش در آن است، بیان کرد: این نامگذاری نشان می دهد که امروز نیاز در جهش تولید داریم که یکی از راه های تحقق آن قطعاً می تواند مقابله با قاچاق کالا باشد.

وی با بیان اینکه از راه های مختلفی می توان با قاچاق مبارزه کرد و شعار سال را تحقق بخشید، بیان کرد: یکی از این را هها، ارتقای کیفیت محصولات تولیدی در داخل است.

رئیس اتاق سمنان با بیان اینکه اگر مردم بدانند که کیفیت جنس ایرانی نسبت به کالای خارجی اعم از قاچاق و یا وارداتی بهتر است، شاهد رونق خرید کالای ایرانی خواهیم بود، گفت: رونق بازار داخلی قطعاً کشور را از کالاهای بی کیفیت قاچاق خارجی بی نیاز خواهد ساخت.

جمعه ای با بیان اینکه امروز فناوری و زیرساخت لازم برای تولید در کشور وجود دارد، بیان کرد: ما امروز تولید کنندگانی داریم که به جرئت می توان گفت کیفیت و فناوری لازمه حتی برای برابری با بهترین کالاهای ساخت خارج را دارند اما باید موانع تولید کاهش و تولید داخلی حمایت شود.

وی با بیان اینکه استانداردسازی کالاها در کنار حمایت از تولید دو راهکار تحقق شعار سال و البته کاهش قاچاق هستند، بیان کرد: تولید کالاهای باکیفیت داخلی امروز دارای اهمیتی بسزا است.

رئیس اتاق سمنان با بیان اینکه رقابت یک اصل ارتقای کیفیت است، گفت: برای رقابت باید استانداردهای لازم در محصولات داخلی رعایت شود و این امر می بایست مد نظر تولید کنندگان قرار گیرد.

جمعه ای با بیان اینکه به‌روزرسانی واحدهای تولیدی می تواند سبب تولید کالاهایی شود که با نمونه های خارجی قابلیت رقابت داشته باشند، ادامه داد: با فراهم شدن زمینه لازم برای تولیدکنندگان، آن‌ها مجاب به تولید کالا براساس نیازها و نوع کیفیت مورد نظر مصرف‌کننده می‌شوند.

کد خبر: ۱۸٬۳۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha