۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۰
وزارت نیرو جدیتی برای حل مسئله آب ندارد| بارورسازی ابرها در هاله‌ای از ابهام
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

وزارت نیرو جدیتی برای حل مسئله آب ندارد| بارورسازی ابرها در هاله‌ای از ابهام

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در شعارهای مسئولان وزارت نیرو جدیتی برای حل مسئله آب دیده نمی‌شود، اظهار کرد: مجلس در قانون بودجه برای بارورسازی ابرها بودجه در نظر گرفته است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، هادی بیگی‌نژاد با اشاره به هشدارهای اخیر مسئولان در رابطه با بحران کمبود آب در کشور، گفت: تاکنون در کشور به مسئله آب به‌عنوان یک بحران نگاه نشده است مگر اینکه مشکلی مانند تمام شدن آب پشت سد همدان پیش بیاید تا به فکر انجام یک سری کارها بی‌افتیم، در حالی که مسئله مربوط به آب را باید قبل از رسیدن به مرحله بحران پیگیری کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دستورالعمل‌ها، مطالعات و تحقیقات بسیاری نیز در حوزه آب انجام شده که موجود هستند، درواقع چندین سال قبل برای عبور از بحران آب کارهای تحقیقاتی بسیاری انجام شده است لذا فقط باید این مطالعات علمی را اجرا کرد و دیگر نیاز به تحقیقات جدید نیست اما آنچه نیاز است جدیت در اجرا است.

وی با بیان اینکه اعتبارات در نظر گرفته شده برای اجرای برنامه‌های جلوگیری از کمبود آب نیز محدود است و این مسئله یکی از اصلی‌ترین دلایل عدم حل این مشکل است، افزود: عدم توانمندی مدیران اجرایی و عدم اولویت‌بندی کارها را باید به این مسئله افزود، هرچند در قانون بودجه ۱۴۰۱ قوانین لازم برای کامل شدن مطالعات اطلس آب ایران در نظر گرفته شد، اینکه چه صنعتی را در چه منطقه‌ای توسعه دهیم یا ندهیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شعارهای مسئولان وزارت نیرو جدیتی برای حل مسئله آب دیده نمی‌شود، اظهار کرد: مجلس در قانون بودجه برای بارورسازی ابرها نیز بودجه در نظر گرفته و کارهای تحقیقاتی آن انجام شده است بنابراین کسری قانون وجود ندارد و این مهم تنها نیازمند اجرا است.

کد خبر: ۱۸۳٬۲۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha