۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱
بایدن نمی‌تواند مخازن نفت را پر کند
شرکت‌های نفتی آمریکایی:

بایدن نمی‌تواند مخازن نفت را پر کند

دولت جو بایدن، به تلاش برای پر کردن ذخایر نفت اشاره می‌کند، در حالی که شرکت‌های آمریکایی نگران توانایی افزایش تولید هستند.

به گزارش بازار، ‌ وال استریت ژورنال گزارش داد، دولت جو بایدن، پس از آزادسازی بیشترین مقدار نفت از ذخایر نفتی ایالات متحده، سیگنال می‌دهد که «به‌زودی دوباره پر خواهد شد»، این در حالی است که رسانه‌های آمریکایی سه شنبه گذشته فاش کردند که ایالات متحده قصد دارد ۱۰ تا ۱۵ میلیون بشکه دیگر نفت از ذخایر استراتژیک آزاد کند.

جنیفر جاکوبز، روزنامه نگار بلومبرگ، اظهار داشت که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، قصد دارد این اقدام را با هدف حفظ تعادل در بازار و جلوگیری از افزایش قیمت بنزین" انجام دهد.

این درحالی است که شرکت‌های آمریکایی نسبت به افزایش تولید ابراز نگرانی می‌کنند، حتی اگر دولت پیشنهاد خرید نفت با قیمت‌های ثابت را بدهد.

رئیس جمهور جو بایدن روز چهارشنبه گفت که ایالات متحده باید تولید نفت داخلی را برای مقابله با افزایش قیمت سوخت افزایش دهد. اما مدیران و تحلیلگران انرژی ابراز تردید کرده اند که این طرح باعث افزایش قابل توجه تولید در کوتاه مدت شود.

بسیاری از شرکت‌های نفتی در شرایطی که بازارهای کالا به شدت در حال نوسان هستند، از فروش هراس داشته‌اند و به قیمت‌های بالاتر نفت امیدوارند.

آن‌ها گفتند افزایش هزینه‌های حفاری و فشار سرمایه گذاران برای کاهش تولید و بازگرداندن وجوه اضافی به سهامداران، انتظارات رشد تولید را کاهش می‌دهد و داده‌های وزارت انرژی ایالات متحده در سپتامبر گذشته نشان داد که ذخایر نفت خام در ذخایر اضطراری ایالات متحده ۸.۴ میلیون بشکه کاهش یافته است.

در هفته منتهی به ۹ سپتامبر به ۴۳۴.۱ میلیون بشکه رسید که پایین‌ترین سطح در ۳۸ سال اخیر است.

این بزرگترین کاهش ذخایر نفت در ذخایر استراتژیک نفت ایالات متحده از ماه مه است و ذخایر نفت خام را به پایین‌ترین سطح خود از اکتبر ۱۹۸۴ می‌رساند.

کد خبر: ۱۸۳٬۱۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha