۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹
رکود بازار مرکبات به کسب وکارهای باغداری لطمه زد
در گفتگو با بازار؛

رکود بازار مرکبات به کسب وکارهای باغداری لطمه زد

سیمرغ- محمدی، تولیدکننده نهال و کارآفرین در سیمرغ رکود بازار مرکبات را سبب ضربه خوردن به فروش نهال و کسب وکارهای باغداری دانست.

علی محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به پرورش نهال و گل وگیاه و بالابودن هزینه های تولید در گلخانه گفت:ک متاسفانه طی سال های گذشته دولت حمایتی از گلخانه داران نکرد.

وی افزایش هزینه های کود و سم را از جمله موانع فراروی برشمرد و گفت: دو سال اخیر به دلیل مشکلات گلخانه آن را تبدیل به پرورش نهال کردم زیرا هزینه های تولید چندبرابر شده است.

وی با بیان این که طی دو سال گذشته تولیدکنندگان مرکبات متضرر شدند، گفت: این مسئله بازار خرید نهال را هم راکد کرده است.

این تولیدکننده که ۲۰ سال در زمینه مرکبات و تولید ارقام مختلف فعالیت دارد، گفت: هزینه های بالا سبب شده که جوانان رغبتی برای تولید نهال ندارند زیرا قیمت نارنگی حدود ۴ هزار تومان است.

محمدی با اظهار این که پول سبد باغداری با فروش محصول تامین نمی شود، گفت: طی یکسال اخیر بازار فروش قلمه و نهال راکد است و بسیاری از تولیدات طی یکسال اخیر فروش نرفته است.

این تولیدکننده رکود بازار مرکبات را در راکدشدن بازار پرورش نهال موثر دانست و گفت: اگر مرکبات بازار درستی داشته باشد کسب وکارهای مرتبط نیز رونق خواهد گرفت و مسئولان باید در زمینه صادرات و واردات برنامه ریزی درستی داشته باشند و از کشاورزان حمایت کنند.

کد خبر: ۱۸۳٬۱۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha