۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳
کج سلیقگی مدیریتی در پالایشگاه های کشور| جزئیات استفاده نادرست از امکانات پالایشگاه شازند
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بازار مطرح کرد

کج سلیقگی مدیریتی در پالایشگاه های کشور| جزئیات استفاده نادرست از امکانات پالایشگاه شازند

بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: این توانمندی و تکنولوژی در کشور وجود دارد که «وی. بی» و «نفت کوره» را به فرآورده معمولی تبدیل کند اما اجازه تبدیل آن داده نمی شود.

هادی بیگی نژاد در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با بیان اینکه متاسفانه ما هنوز خام فروشی می کنیم، تاکید کرد: از سوی دیگر پالایشگاه های کشور فقط بنزین و گازوئیل تولید می کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه ما در رقم بالایی نفت کوره تولید می کنیم و از برنامه ششم توسعه در زمینه فعالیت پالایشگاه های کشور عقب هستیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ضمن تاکید بر این نکته که تولید نفت کوره در کشور زیاد است، بیان کرد: این مسئله حتما به ضرر کشور است . همچنین ما «وی. بی» زیادی تولید می کنیم که آنهم به ضرر کشور تمام خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حتما باید یکسری اصلاحات در نحوه فعالیت پالایشگاه ها و برخی امور صورت گیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: البته ما وقتی وارد بررسی در برخی از موضوعات شدیم، مشاهده کردیم که پالایشگاه ها منابع لازم را دارا هستند اما مشکلاتشان همچنان پابرجاست بنابراین پالایشگاه های کشور باید از منظر مدیریتی برنامه ریزی درستی داشته باشند تا از خام فروشی دور شوند.

این نماینده مجلس بیان کرد: به عنوان مثال این توانمندی و تکنولوژی در کشور وجود دارد که «وی. بی» و «نفت کوره» را به فرآورده معمولی تبدیل کند اما اجازه تبدیل آن داده نمی شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره چرایی این مسئله گفت: متاسفانه این مسئله از کج سلیقگی و از بدبختی ما نشات می گیرد.

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه متاسفانه پالایشگاه ها از ارزش افزوده تولیدات خود استفاده نمی کنند، بیان کرد: به عنوان مثال، قسمت «آر. اف. سی . سی» پالایشگاه شازند یک « ال . پی. جی» دارد که ترکیبات بسیار گران قیمتی در درون آن وجود دارد و هر کدام از آنها را اگر جدا کنیم کلی منابع به دست خواهیم آورد اما این کار را نمی کنیم یعنی از همین پالایشگاه با این شرایط، استفاده بهینه نمی کنیم.

کد خبر: ۱۸۳٬۰۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha