۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
جابجایی بیش از ۴۰۵ هزار زائر کربلا با ناوگان ریلی

جابجایی بیش از ۴۰۵ هزار زائر کربلا با ناوگان ریلی

بیش از ۴۰۵ هزار نفر زائر از یازدهم تا سی‌ویکم شهریور با ناوگان حمل‌ونقل ریلی جابجا شدند.

به گزارش بازار، در ایام اربعین امسال ۳.۵ میلیون نفر زائر از شقوق مختلف جاده‌ای، ریلی و هوایی به عتبات عالیات سفر کردند.

مرزهای مهران، شلمچه، چزابه، خسروی و تمرچین و باشماق به عنوان مرزهای عبوری برای مسافران در این ایام فعال بودند. مرزهای ریمدان، میرجاوه، آستارا، بیله سوار و جلفا نیز برای ورود زائران خارجی بود.

مجموعه راه‌آهن پیش از آغاز ایام اربعین اقداماتی برای مناسب سازی و تجهیز ایستگاه‌های راه‌آهن قرار گرفته در مسیر اربعین انجام داد و ناوگان حمل‌ونقل ریلی با داشتن سهم ۵ درصدی از بین سایر شقوق حمل‌ونقل، ۴۰۵ هزار و ۵۴۲ نفر مسافر را در ایام اربعین ۱۴۰۱ جابجا کرد.

همچنین شرکت راه‌آهن در همین ایام ۷۴۴ رام سرویس برای جابجایی زائران تهران- اهواز راه‌اندازی کرد.

برقراری قطارهای محلی خرمشهر- شلمچه و بالعکس ریل باس و حومه‌ای اهواز- خرمشهر با ۴۰۵ سرویس از دیگر اقدامات شرکت راه‌آهن در این ایام بود.

شرکت راه‌آهن با فعال‌سازی سرویس‌های فوق‌العاده بخش ریلی از مقصد مشهد، یزد، تهران و زاهدان به مقصد کرمانشاه و خرمشهر با اعزام ۷۴۴ رام قطار جابجایی و تردد زائران را تسهیل کرد.

در همین ایام قطار ترکیبی اعزامی از تهران به مقصد کربلا، نهم شهریورماه آغاز به حرکت کرد که پس از حرکت از تهران وارد ایستگاه شلمچه شد.

با شروع موج برگشت زائرین حسینی در ایام اربعین، قطارهای خرمشهر به تهران به بیش از ۳ برابر ایام عادی افزایش یافت و در مجموع ۱۶ رام قطار زائرین اربعین حسینی را در مسیر خرمشهر - تهران جابجا کرد. علاوه بر این قطارها، برای بازگشت زائرین زاهدانی و یزدی و همچنین دیگر شهرستان‌ها از جمله مشهد مقدس نیز، قطار فوق العاده در نظر گرفته شد.

میزان جابجایی مسافران با حمل و نقل ریلی در مقایسه با سال گذشته بی سابقه بوده است.

کد خبر: ۱۸۲٬۹۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha