۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
رشد ۱۷ درصدی ارزش معاملات هفتگی فرابورس

رشد ۱۷ درصدی ارزش معاملات هفتگی فرابورس

آخرین هفته کاری مهرماه در بازارهای فرابورس ایران بیش از ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ورقه بهادار به ارزش بالغ بر ۱۸۲ هزار و ۱۸۵ میلیارد تومان دست به دست شد

به گزارش بازار به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، نگاهی به آمار معاملات سهام به تفکیک بازارهای مختلف نشان می‌دهد در هفته منتهی به ۲۹ مهرماه در بازار اول، معاملاتی به ارزش یک هزار و ۱۲۱ میلیارد تومان و در بازار دوم نیز ۸۴۷ میلیارد تومان دادوستد ثبت شده که این ارقام نسبت به هفته قبل به ترتیب ۲۹ و ۱۳ درصد کاهش یافته است.

همچنین در این هفته حجم معاملات در بازار اول با جابه‌جایی ۲.۴ میلیارد ورقه، کاهش ۲۷ درصدی را به دنبال داشت، این در حالی است که در بازار دوم تغییر مالکیت ۳.۴ میلیارد سهم، رشد ۸ درصدی حجم معاملات این بازار را نسبت به هفته کاری قبل از آن رقم زد.

در این مدت در بازار پایه نیز معامله‌گران اقدام به خریدوفروش ۳.۹ میلیارد ورقه کردند که به ثبت ارزش ۱ هزار و ۶۴۴ میلیارد تومانی در مجموع تابلوهای این بازار انجامید.

شاخص کل فرابورس نیز در این هفته کمتر از یک پله افت داشته و به ۱۷ هزار و ۸۵۳ رسید که تغییر چندانی نسبت به هفته پیش از آن نداشته است.

بررسی آمارها از این حکایت دارد که در هفته اخیر در بازار ابزارهای نوین مالی ۷ میلیارد برگه دارایی مالی به ارزش ۱۷۸ هزار میلیارد تومان دادوستد شد که از افزایش ۱۷ درصدی ارزش معاملات حکایت داشت.

در هفته منتهی به ۲۹ مهرماه همچنین ۱.۸ میلیارد برگه مالی اسلامی به ارزش ۱۷۲ هزار و ۶۴۴ میلیارد تومان در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس معامله شد که حجم و ارزش آن به ترتیب ۱۷ و ۱۶ درصد رشد کرده است.

علاوه بر این، ارزش معاملات صندوق‌های قابل معامله در هفته اخیر با تجربه افزایش ۲۴ درصدی به ۵ هزار و ۸۰۹ میلیارد تومان رسید.

همچنین معاملاتی به ارزش ۶۲ میلیارد تومان در اوراق گواهی تسهیلات مسکن به ثبت رسید که با ۲۲ درصد کاهش مواجه شده و حاکی از استقبال کمتر سمت تقاضا در بازار مسکن دارد.

بررسی آمار معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام هفته اخیر نیز نشان می‌دهد بالغ بر ۴۰ درصد ارزش معاملات سهام فرابورس در پنج گروه «خودرو و ساخت قطعات»، «سرمایه‌گذاری‌ها»، «بیمه و صندوق‌های بازنشستگی به جز تامین اجتماعی»، «محصولات شیمیایی» و «بانک‌ها و موسسات اعتباری» به ثبت رسیده است که خودرو و ساخت قطعات با ۱۱ درصد، بیشترین سهم از ارزش معاملات را از آن خود کرده است.

در نهایت ارزش بازار فرابورس در هفته منتهی به ۲۹ مهرماه به ۱ هزار و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده که در مقایسه با هفته قبل، کمتر از ۱ درصد کاهش یافته است.

کد خبر: ۱۸۲٬۷۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha