۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۳
نباید تصمیمات غیرکارشناسی دستگاه‌های دیگر به بورس تحمیل شود
عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی :

نباید تصمیمات غیرکارشناسی دستگاه‌های دیگر به بورس تحمیل شود

تلاش امروز وزارت امور اقتصادی و دارایی و مدیریت کلان بازار سرمایه برای اعتمادآفرینی سهامداران است که در این مسیر باید مانع از تصمیمات غیرکارشناسی وزارتخانه‌ها، تصمیم‌های شبانه و دفعتی شد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، وحید شقاقی شهری به موضوع برجام و تاثیر آن بر معاملات بازار سرمایه اشاره کرد و اظهار داشت: برجام بحثی نیست که بر عهده وزارت اقتصاد یا مدیران بازار سرمایه باشد بلکه بحثی فراتر از وزارت اقتصاد و فرادستگاهی است.

وی افزود: در این زمینه توصیه می‌شود مسئولان مربوطه در تکانه‌هایی که موجبات شکست معاملات بازار سرمایه را فراهم می‌کند وارد عمل شده و از ابزارهای موجود نهایت بهره را ببرند که همین تلاش‌ها نیز در نگاه و رفتار سرمایه‌گذاران تاثیر می‌گذارد.

شقاقی شهری گفت: زمانی که سردار سلیمانی به شهادت رسید، بازار با ریزش شدیدی مواجه شد اما با درایتی که در مدیریت بازار سرمایه انجام شد حقوقی‌ها و فعالان بازار از معاملات حمایت کردند و بازار در زمانی کوتاه به روند تعادلی خود بازگشت و اجازه داده نشد نااطمینانی بر بازار حاکم باشد و روند نزولی ادامه‌دار شود.

عضو هیئت‌ علمی دانشگاه خوارزمی تصریح کرد: بنابراین عواملی که از بیرون ناخواسته به بازار تحمیل می‌شود مانند موضوع برجام بحث فراملی و بیرون از عنصر بازار است که در این زمان باید مدیریت بازار تلاش کند تا نااطمینانی‌ها در بازار تداوم پیدا نکند.

وی ادامه داد: با حمایت سیاست‌گذاران نباید تصمیم‌های غیرکارشناسی از سوی دستگاه‌ها یا وزارتخانه‌های دیگر به بازار تحمیل شود که اقدامات مطلوبی در این زمینه مشاهده می‌شود.

شقاقی شهری گفت: وزارت اقتصاد صندوقی را تحت عنوان صندوق تثبیت در اختیار دارد که این صندوق ساخته شده تا زمانی که یک مولفه بزرگ بیرونی و خارج از کنترل بازار در معاملات تحمیل می‌شود مانع از ریزش بازار شود.

عضو هیئت‌ علمی دانشگاه خوارزمی در پایان گفت: هر تکانه‌ای مانند قطع مذاکرات برجام و دیگر اتفاقات فراملی می‌تواند تاثیرگذار بر نااطمینانی بازار سهام باشد و اثرات منفی را با خود همراه داشته باشد اما در صورت حمایت عملی سیاست‌گذاران، می‌توان اثرات منفی غیرطبیعی بر بازار را کنترل کند و مانع از تشدید ضرر و زیان سهامداران شد.

کد خبر: ۱۸۲٬۷۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha