۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵
ارزش معدن و صنایع معدنی در بورس به ۹۰۰ هزار میلیارد تومان رسید
رییس هیات عامل ایمیدرو:

ارزش معدن و صنایع معدنی در بورس به ۹۰۰ هزار میلیارد تومان رسید

‌غریب پور، رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه ارزش معدن و صنایع معدنی در بورس طی روز گذشته به ۹۰۰ هزار میلیاردتومان رسید عنوان کرد: حفظ سود شرکت ها و سرمایه گذاری این منابع در طرح های توسعه و همچنین راه اندازی طرح های شرکت های تابعه با سرعت و کیفیت بالا، رویکرد توسعه ای این سازمان است.

به گزارش بازار به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور در آیین افتتاح طرح های توسعه ای شرکت مس در مجتمع خاتون آباد که به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور رییس جمهور برگزار شد، افزود: بخش معدن و صنایع معدنی ۲۲۰۰ میلیارد دلار گردش مالی دنیا را در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه در ایران، معدن و صنایع معدنی ۲۶ میلیارد دلار از تولید ناخالص ملی(GDP) را به خود اختصاص داده است، گفت: صادرات این حوزه به ۱۰ میلیارد دلار می رسد و این میزان صادرات، حاکی از سهم حدود ۳۰ درصدی این حوزه در صادرات غیر نفتی کشور است.

پیشتازی معدن و صنایع معدنی در بازار سرمایه

معاون وزیر، صنعت و تجارت ارزش مارکت بورس طی روز گذشته را سه میلیون و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان خواند و گفت: از این رقم سهم معدن و صنایع معدنی به ۹۰۰ هزار میلیارد تومان رسید.

وی افزود: فولاد مبارکه با ۲۳۱ هزار میلیارد تومان و شرکت مس با ۱۴۸ هزار میلیارد تومان ارزش بازاری، دومین و سومین شرکت های پیشرو در بازار سرمایه هستند.

تاثیر افزایش سرمایه ها
غریب پور با اعلام اینکه با سیاست های مورد توجه در وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین ایمیدرو، به بازار سرمایه عمق دادیم، گفت: سال گذشته شرکت های مبارکه ۱۰ هزار میلیارد تومان، ملی مس سه هزار میلیارد تومان، چادرملو ۱۵۰۰ میلیارد تومان و امسال گل گهر تا پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و ملی مس ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه خواهند داشت.

وی اظهار داشت: امسال به میزان ۴۰ هزار میلیارد تومان از منابع سود شرکت ها را در خود طرح های توسعه ای این شرکت ها سرمایه گذاری کردیم.

غریب پور ادامه داد: این برنامه ریزی(افزایش سرمایه) به این معنی است که به طور مثال شرکت ملی مس قابلیلت ۲ میلیارد یورو سرمایه گذاری در کشور را خواهد داشت.

وی تاکید کرد : نسخه ایمیدرو برای توسعه این است که سرمایه گذاری حاصل از سود شرکت ها را به توسعه و اشتغالزایی در نقاط محروم هدایت کند.

طرح های توسعه مس
رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: امروز در مجتمع مس خاتون آباد چهار هزار میلیارد تومان طرح افتتاح شد که جنبه زیست محیطی و اقتصادی دارند.

غریب پور ادامه داد: همکاران ما در شرکت ملی مس، طی پنج ماه با اتکا به توان داخلی این طرح ها را در مدار تولید قرار دادند که ۴۰ درصد تجهیزات آن بومی سازی شده است. وی گفت: از این طرح ها می توان به عنوان نمونه موفق بومی سازی نام برد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رویکردهای توسعه ای سازمان ایمیدرو در جهش تولید، گفت: با توجه به پایش های منظم در این سازمان، در زیر مجموعه های ایمیدرو با سرعت و کیفیت مطلوب اقدام به راه اندازی طرح ها می کنیم.

کد خبر: ۱۸٬۲۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha