۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷
بانک اطلاعاتی یکپارچه برنامه‌های اشتغال‌زا ایجاد شود
معاون اول رئیس‌جمهور:

بانک اطلاعاتی یکپارچه برنامه‌های اشتغال‌زا ایجاد شود

مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور بر ایجاد بانک اطلاعاتی یکپارچه از برنامه‌های اشتغال‌زا تأکید کرد و گفت: وزارتخانه‌ها و نهادهای مسئول طرح‌های اشتغال‌آفرین را با اتکا به ظرفیت‌های مردمی تدوین کنند.

به گزارش بازار، محمد مخبر روز شنبه در جلسه‌ای با موضوع اشتغال، بر ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی و جمع‌بندی آمار دقیق و یکپارچه برای تدوین برنامه‌های اشتغال‌زا در کشور تأکید کرد و گفت: هیچ دستگاه اجرایی نیست که در زمینه اشتغال‌آفرینی مسئولیت نداشته باشد و لازم است ظرفیت همه دستگاه‌ها در ایجاد فرصت‌های شغلی احصا شود تا بتوانیم ارزیابی دقیقی نسبت به تعهدات و عملکرد آن‌ها در قبال برنامه‌های اشتغال‌زای دولت داشته باشیم.

معاون اول رئیس‌جمهور از بانک مرکزی هم خواست که توافقاتی با بانک‌های عامل انجام دهد و صورتجلسه امضا شده بانک‌ها در قبال انجام تعهدات مرتبط با اشتغال‌زایی را نهایی کند.

در این جلسه که رئیس دفتر رئیس‌جمهور، وزرای تعاون کار و رفاه اجتماعی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، جهاد کشاورزی و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور نیز حضور داشتند، نماینده وزارت امور اقتصادی و دارایی گزارشی از پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در دولت سیزدهم ارائه کرد و گفت: در سال ۹۹ میزان تسهیلات پرداختی ۱۴۰۰ میلیارد تومان بود که این عدد در یک‌سال ابتدایی فعالیت دولت سیزدهم به ۳۱ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و علاوه بر آن ۱۵ هزار میلیارد تومان هم در آستانه پرداخت است.

در ادامه این جلسه، راهکارهای ایجاد فرصت‌های شغلی و رفع موانع پیش روی اشتغال‌زایی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد وزارت کار و رفاه اجتماعی به همراه سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی گزارشی جامع از برنامه‌های دولت جهت ایجاد فرصت‌های شغلی تدوین و ظرف دو هفته آینده ارائه کنند.

کد خبر: ۱۸۲٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha