۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
کاهش ۷۵درصدی برداشت غیر مجاز از حساب با رمز پویا
رییس اداره تشخیص جرایم سایبری پلیس فتا اعلام کرد

کاهش ۷۵درصدی برداشت غیر مجاز از حساب با رمز پویا

سرهنگ کیانی، رییس اداره تشخیص جرایم سایبری پلیس فتا گفت:‌ رمز پویا جرایم اینترنتی و مجازی را به صفر نرساند، اما منجر به کاهش ۷۵ درصدی اتفاقات ناشی از این جرایم شد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، سرهنگ حمید کیانی، رئیس اداره تشخیص جرایم سایبری فتا، در خصوص فرآیند و چگونگی دسترسی به جرایم مجازی گفت: هر چیزی بومی نباشد، تسلط پلیس روی آن کم می‌شود و این موضوع شامل علل مختلفی از قبیل: فقدان بسترهای لازم، چابک نبودن سیستم قضایی و به روز نبودن قوانین می‌شود که نیاز به بازنگری مجدد دارد و تا زمانی که این قوانین بازنگری نشود، طبیعی است که پلیس هم چابکی لازم را در مواردی از این دست نداشته باشد.

کیانی در این رابطه که تا چه اندازه هک شدن در کشور با توجه به ایجاد رمز پویا کاهش یافته است، گفت: با آمدن رمز پویا قرار نبود برداشت‌های حساب مردم به صفر برسد، اما شاید بیش از ۷۵ درصد این اتفاقات کاهش یافته است.

وی افزود: امیدواریم اشتباهات فردی نیز با توجه به بالا رفتن سواد رسانه‌ای کاربران به تدریج کاهش پیدا کند.

رئیس اداره تشخیص جرایم سایبری فتا در رابطه با سلب مسئولیت سایت‌های واسطی مانند دیوار بیان کرد: وقتی مسئولیتی بپذیریم باید پاسخگو باشیم، اما متأسفانه در سایت‌های تبلیغی و فضای مجازی برای پاسخگویی، قانونی وجود ندارد.
 

کد خبر: ۱۸٬۲۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha