۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
 آماده تولید مواد اولیه چادر مشکی هستیم/آینده خوبی در انتظار سهام شگویا است
مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان:

آماده تولید مواد اولیه چادر مشکی هستیم/آینده خوبی در انتظار سهام شگویا است

اهواز ـ مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهیدتندگویان ماهشهر گفت: آماده تولید مواد اولیه تولید چادر مشکی و ارائه آن به بازار هستیم.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از شرکت پتروشیمی شهید تندگویان، سیدرضا قاسمی شهری در نشست رسانه‌ای آنلاین که روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت در محل این مجتمع برگزار شد، با اشاره به اینکه در سال ۹۸ با عنوان سال «رونق تولید»، شرکت پتروشیمی شهیدتندگویان تمام تلاش خود را کرد تا به برنامه‌های تعیین شده این شرکت در سال گذشته برسد، گفت: این شرکت توانست با ۳ درصد افزایش تولید، رکورد تولید سالیانه در واحدهای شیمیایی را به دست بیاورد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ تولید در واحد PTA-۱ به میزان ۲۶۷ هزار تن ثبت شد که ۲۰ درصد بیشتر از سال قبل است و این رکورد از بدو راه‌اندازی تاکنون سابقه نداشته است، افزود: پیش‌بینی می‌کنیم در سال ۹۹ رکورد تولید مجتمع به ۱۸ درصد افزایش یابد.

قاسمی شهری ادامه داد: با تغییر ‌روند تولید از گرید نساجی (به عنوان گریدی که در نیمه اول سال مشتری زیادی ندارد) به گرید بطری که نیاز اساسی بازار است، حاشیه حداقلی سود ۱۵۰ میلیارد تومانی برای شرکت به وجود خواهد آمد.

مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان در بخش پژوهش و فناوری به سه گرید اصلی توسعه یافته در این شرکت اشاره کرد و افزود: این کار با هدف افزایش سبد تولید و جلوگیری از خروج ارز از کشور انجام می‌شود.

وی، تولید مواد اولیه چادر مشکی را یکی از این برنامه‌ها اعلام کرد که آماده ارائه به بازار است و گفت: علاوه بر این قرار است کاتالیست پالادیوم بومی‌سازی شده و این اقدام با همکاری پژوهشگاه نفت انجام می‌شود.

قاسمی شهری با تاکید بر اینکه شرکت پتروشیمی شهید تندگویان در سال ۹۸ توانست با همکاری شرکت تجارت صنعت، صادرات محصولاتش را به خوبی انجام دهد، گفت: همچنین این شرکت توانست با افزایش فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته رکورد افزایش فروش خود را ثبت کرده و در بحث صادرات نیز به خوبی عمل کند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی میزان صادرات و امید به افزایش این میزان در سال جاری اظهار امیدواری کرد که آینده خوبی در انتظار شگویا باشد.

قاسمی شهری با اشاره به کاهش قیمت نفت گفت: در ابتدای سال که بحث کاهش قیمت نفت مطرح شد با تشکیل جلسه مدیریت بحران سناریوهای مختلفی از همان ابتدا تدوین شد. قیمت‌های مختلف پایه نفت از ۱۵ تا ۵۵ دلار بررسی و بر مبنای آنها سناریوهای مختلفی طرح‌ریزی شد و با محاسبه ظرفیت‌های تولید نقطه سر به سر و سودآوری مشخص و اقدامات لازم برای کمترین تاثیر این نوسانات بر عملکرد تولید و فروش شرکت طراحی و اجرا شد که نتایج آن را در صورت‌های مالی که بر روی کدال منتشر خواهد شد، ملاحظه خواهید کرد.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره وضعیت سهام شگویا (سهام شرکت پتروشیمی شهید تندگویان در بازار بورس) و افزایش‌ سرمایه این شرکت، گفت: شگویا یک سهام بنیادی است و از ابتدای ورود به بازار با استقبال خوبی از سوی سهامداران همراه شده که پیش‌بینی می‌کنیم این استقبال با توجه به ظرفیت‌های این سهام ادامه داشته باشد؛ ضمن اینکه فعلاً برنامه‌ای برای افزایش سرمایه در دستور کار نداریم اما ذکر این نکته لازم است که آخرین افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت در سال ۹۲ بوده است.

کد خبر: ۱۸٬۲۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha