۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
ترانزیت ۵ هزار تن گندم از بندرچابهار به افغانستان در ۱۲ روز

ترانزیت ۵ هزار تن گندم از بندرچابهار به افغانستان در ۱۲ روز

اولین محموله ۵ هزار تنی گندم اهدایی هند به افغانستان در سال ۹۹، از طریق بندر چابهار به مقصد رسید.

به گزارش بازار به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، قرار است محموله ۷۵ هزار تنی گندم از طریق بندر چابهار به افغانستان ترانزیت شود؛ اولین بخش از سری جدید کمک‌های انسان دوستانه دولت هند به مردم افغانستان ۲۷ فروردین ماه در بندر شهید بهشتی چابهار پهلو گرفت.

این محموله در قالب ۲۰۳ کانتینر توسط کشتی نگار از شناورهای جمهوری اسلامی، وارد بندر چابهار شد که بلافاصله عملیات تخلیه و بارگیری این کالا با تجهیزات استراتژیک و مدرن این بندر بزرگ اقیانوسی استارت خورد.

پس از هماهنگی با گمرک، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و تمامی سازمان‌ها و مراکز ذیربط، تمام این ۲۰۳ کانتینر توسط کامیون‌های تدارک دیده شده از سوی متصدی حمل، ظرف ۱۲ روز پس از تخلیه از کشتی به مرز میلک -زرنج حمل و وارد کشور افغانستان شد.

تاکنون  نزدیک به ۶۱ کانتینر خالی از این محموله از طریق مرز زرنج - میلک به بندر شهید بهشتی چابهار بازگشته است.

بازگشت کانتینرهای خالی باقیمانده به بندر چابهار با تخلیه تدریجی محموله اهدایی از طریق مرز میلک همچنان ادامه دارد و  تلاش مسئولان در بندر چابهار بر این است که محموله های بعدی بصورت حمل یکسره و در کوتاهترین زمان به کشور افغانستان ارسال شود.

تخلیه و حمل یکسره کالا از عوامل مهم افزایش ضریب بهره وری بنادر محسوب می‌شود که تسهیل و تسریع فرآیند قانونی خروج کالا، تشویق و تامین ناوگان حمل زمینی جهت انتقال کالا از بندر چابهار از شرایط تحقق این امر است.

بندر چابهار ظرفیت و امکانات خوبی برای انتقال کالاهای تجاری افغانستان دارد و کانتینرهایی که کالاهای تجاری را از بندر چابهار به افغانستان انتقال می دهند در مسیر برگشت نیز می توانند جهت انتقال کالاهای صادراتی افغانستان به مقاصد مختلف دنیا مورد استفاده قرار گیرند.

کد خبر: ۱۸٬۲۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha