۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱
خودروسازی‌ها به بخش خصوصی واقعی واگذار شوند
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

خودروسازی‌ها به بخش خصوصی واقعی واگذار شوند

طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر خودروسازی‌ها به بخش خصوصی واقعی و قوی واگذار شوند، می‌توانیم به این صنعت امیدوارانه نگاه کنیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی طغیانی درباره واگذاری خودروسازان، گفت: حاکمیت شرکتی موضوعی است که ما اکنون در خودروسازی‌ها و بسیاری از شرکت‌هایی که به نوعی با نفوذ دولت اداره می‌شوند، روبه‌رو هستیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: باید در خودروسازی‌ها مشخص شود که آیا شرکت براساس مصالح اداره می‌شود یا براساس تصمیم‌گیری‌های دولتی یا تاثیرپذیری‌های دولت از سازمانها و بخش های دیگر در موضوعاتی مانند استخدام و به‌کارگیری نیرو و ...؛ البته باید به این نکته نیز توجه کرد که این تصمیمات لزوما به معنای حفظ حقوق سهامداران یا تصمیم‌گیری‌های بهینه نیست بنابراین در واگذاری، این روند باید اصلاح شود.

وی اضافه کرد: واگذاری خودروسازان به این معناکه سهام دولت در خودروسازی‌ها به بخش دولتی غیرقابل نظارت واگذار شود، از چاله به چاه افتادن است و وضعیت بدتر می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: اگر در واگذاری خودروسازان، اصلاح مالکیت شرکت به گونه‌ای رخ دهد که حاکمیت شرکتی براساس مصالح انجام شود، خودروسازی‌ها از آن منتفع می‌شوند و واگذاری موجب جهش در این حوزه خواهد شد در واقع اگر خودروسازی‌ها به بخش خصوصی واقعی و قوی واگذار شود، می‌توانیم به این صنعت امیدوارانه نگاه کنیم.

کد خبر: ۱۸۲٬۴۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha