۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
تعهدات ارزی صادرات مرکبات برداشته شود
رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

تعهدات ارزی صادرات مرکبات برداشته شود

ساری- مهاجر، رئیس اتاق بازرگانی مازندران حذف تعهدات ارزی برای صادرات مرکبات را از جمله مطالبات تجار استان ذکر کرد.

عبدالله مهاجر در گفتگو با خبرنگار بازار یکی از مشکلات موجود در استان را فواصل گلخانه ها با مراکز پرورش دام وطیور دانست و خواستار رفع این دغدغه شد و گفت: برای استقرار واحدهای گلخانه ای و تاسیسات مرتبط با بخش های کشاورزی با مشکل روبرو هستیم.

وی صادرات گل وگیاه را از دیگر دغدغه ها برشمرد و گفت: یکی از ظرفیت های اصلی استان مازندران تولید گل وگیاه است و باید مجوز لازم برای صادرات این گونه ها صادر شود.

مهاجر درباره آب مجازی نیز گفت: باید کشت محصولات آب بر نظیر هندوانه مدیریت شود و جهاد کشاورزی برای صادرات محور شدن محصولات برنامه ریزی لازم ارائه دهد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به تولید مرکبات و صادرات آن گفت: اگر قرار است صادرات این محصول انجام شود باید موانع فراروی آن نیز برطرف شود و برای رقابت با صادرکنندگان دیگر کشورها نیازمند حمایت هستیم.

وی با عنوان این که مازندران ظرفیت خوبی برای صادرات مرکبات دارد، گفت:دولت باید تعهدات ارزی صادرات مرکبات را حذف کند و این مسئله سبب می شود تا بتوانیم رقابت کنیم و یا دلار را با قیمت ریالی از صادرکنندگان گرفته شود.

وی گفت: در حال حاضر صادرکنندگان برای برگشت تعهدات ارزی مجبور هستند برای بازگشت دلار، ۱۰ تا ۱۲ درصد سود به صرافی ها پرداخت کنند.

کد خبر: ۱۸۲٬۳۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha