۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
مسیر سختگیرانه سازمان برنامه در تخصیص بودجه عمرانی| قول بر زمین مانده رئیس جمهور کلنگ نمی خورد؟
عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با بازار:

مسیر سختگیرانه سازمان برنامه در تخصیص بودجه عمرانی| قول بر زمین مانده رئیس جمهور کلنگ نمی خورد؟

شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور نباید پیرو اقدام خود امور مربوط به عملیاتی شدن پروژه های عمرانی کشور را پیرو عدم تخصیص بودجه، به عقب بیاندازد.

اقبال شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار در ارزیابی خود از تحقق بودجه عمرانی با گذشت هفت ماه از سال جاری بیان کرد: متاسفانه سازمان برنامه و بودجه در تخصیص منابع بودجه مسیر و رویکرد انقباضی را در پیش گرفته است.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه در موضوعاتی همچون ساخت مسکن روستایی و ساخت مسکن شهری که رئیس جمهور قول هایی پیرامون آن داده است، خوب عمل نمی کند.

این نماینده مجلس با بیان برخی از موضوعات به بودجه ارتباطی ندارد و این سازمان برنامه و بودجه است که باید اقدام کند، بیان کرد: این سازمان باید ضمانت نامه ارائه کرده و نامه بنویسد و تایید کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به نظر می رسد سازمان برنامه و بودجه در موضوع تخصیص منابع بودجه عمرانی مسیر سختگیرانه ای را طی می کند.

وی تاکید کرد : البته یک بار آدم سخت گیری می کند که بودجه در مسیر خودش هزینه شود و یک بار هم سختگیری می شود که بودجه ای ارائه نشود و این دو با هم تفاوت دارد. کمااینکه ما این سخت گیری را قبول داریم که بر بودجه ها نظارت و کنترل شود، اما اگر این بودجه اصلا اختصاص پیدا نکند ما باید چه کار کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر بودجه عمرانی اختصاص پیدا نکند، پروژه ای که ما امسال می توانستیم با ده هزار میلیارد تومان آن را عملیاتی کنیم سال آینده همان پروژه را باید با بیست هزارمیلیارد تومان انجام دهیم .

شاکری تاکید کرد: به غیر از اینکه هزینه های عملیاتی شدن آن پروژه به تاخیر افتاده، افزایش پیدا می کنند، اتفاق دیگری هم رخ خواهد داد؛ آن هم از این قرار که پروژه ای که قرار بوده سال آینده به بودجه بیاید و از این ده میلیارد اضافه استفاده کند یک سال عقب می افتد.

وی ادامه داد: نهایتا خدمات دهی به مردم همین طور عقب خواهد افتاد. ما نباید دست به چنین اقداماتی بزنیم. البته بنده موافقم که باید در دادن اعتبارات عمرانی سختگیری شود، اما اینکه انتقال این اعتبارات را قفل کنیم تا هیچ اقدامی صورت نگیرد، پذیرفتنی نیست.

شاکری تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه کشور نباید پیرو اقدام خود امور مربوط به عملیاتی شدن پروژه های عمرانی کشور را پیرو عدم تخصیص بودجه، به عقب بیاندازد.

کد خبر: ۱۸۲٬۳۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha