۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
رکود اقتصادی در سال ۹۹ بیشتر خواهد شد
یک استاد دانشگاه تحلیل کرد؛

رکود اقتصادی در سال ۹۹ بیشتر خواهد شد

شاهرود - یک کارشناس و استاد دانشگاه در رشته اقتصاد کلان بابیان اینکه رکود اقتصادی در سال ۹۹ بیشتر خواهد شد، گفت: عدم فروش نفت و بازنگشتن عواید مالی آن مهم‌ترین دلیل برای این ادعا است.

محمد عمودی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که ایران در سال ۹۹ نیز با رکود اقتصادی روبرو خواهد بود، بیان کرد: درصورتی‌که به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه کرده و جهش تولید را با تسهیل‌گری و نه تصدی‌گری صورت دهیم می‌توانیم از این رکود بکاهیم.

وی همچنین افزود: در غیر این صورت بی‌راه نیست که بگوییم عدم توجه به جهش تولید می‌تواند کشور را در رکود اقتصادی حداقل تا پایان سال ۹۹ نگه دارد.

این کارشناس اقتصاد کلان گفت: عدم فروش نفت، کاهش قیمت آن و البته بازنگشتن پول و عواید آن به کشور از مهم‌ترین عوامل این رکود هستند.

عمودی بابیان اینکه هرچند بسیاری اعتقاددارند که عدم فروش نفت به دلیل سیاست‌های دوری از نیاز به درآمدهای نفتی خیلی هم تأثیر بر رکود نخواهد گذاشت، بیان کرد: آمارها نشان می‌دهند که خیلی هم نباید در این موضوع خوش‌بین بود اما باید سعی کرد تا کشور را از این شرایط خارج ساخت.

وی بابیان اینکه هنوز سال ۹۹ شروع نشده کشور با بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه روبرو است از سوی دیگر وابستگی به نفت هنوز ۱۵ درصد از اقتصاد ما را حداقل شکل می‌دهد پس برای سال ۹۹ اگر نتوانیم کار عملی خوبی را صورت دهیم، بازهم باید به انتظار رکود نشست.

این کارشناس بابیان اینکه درآمدهای نفتی ایران در سال ۹۹ بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده پس این در قبال کسری بودجه، رقم اندکی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن عبور کرد.

عمودی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به کسری بودجه، مشکلات اقتصادی، کاهش نفت و فروش آن و همچنین قیمت آن در بازارهای جهانی و ... سبب رکود اقتصادی شود.

کد خبر: ۱۸٬۲۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha