۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۲
دولت برای رفع موانع قانونی فروش اموال دولتی لایحه دهد
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

دولت برای رفع موانع قانونی فروش اموال دولتی لایحه دهد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت راه در زمینه تامین منابع مالی پروژه های طرح نهضت ملی مسکن از طریق فروش اموال و املاک مازاد منفعل عمل کرده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری، در خصوص لزوم تامین منابع مالی ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن گفت: بیش از یک سال از تعهد دولت برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی می‌گذرد اما آن چیزی که در عمل مشاهده می‌کنیم، فاصله بسیار زیاد اقدامات انجام شده با برنامه ها است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از دلایل سرعت پایین اجرای طرح مذکور، ناتوانی دولت در تامین منابع مالی پروژه ها است. علی رغم اینکه قانون جهش تولید مسکن شیوه های مختلفی را برای تامین مالی پیش روی دولت گذاشته، وزیر راه که متولی اصلی اجرای برنامه ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی است، همواره از مشکلات کمبود منابع گلایه دارد.

وی اظهار کرد: عدم پیش بینی اعتبار برای صندوق ملی مسکن در لایحه بودجه ۱۴۰۱ از سوی دولت، نشان می‌دهد علی رغم وعده های فراوان رئیس جمهور، مجموعه دولت اهتمام کافی برای اجرای پروژه را ندارد از سوی دیگر یکی از راه‌های تامین منابع مالی در بودجه ۱۴۰۱ فروش اموال و املاک مازاد سازمان های تابع وزارت راه و شهرسازی تا ۲۳ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که متاسفانه در طول یک سال گذشته مجموعه وزارت راه در این زمینه کاملا منفعل عمل کرده و هیچ مبلغی را به صندوق ملی مسکن واریز نکرده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: البته وزیر راه ناتوانی در اجرای قانون در خصوص فروش اموال را موانع قانونی عنوان کرده است که اگر اهتمامی برای این امر وجود دارد دولت برای اصلاح و رفع موانع موجود لایحه‌ای تنظیم و به مجلس ارائه کند. بی تردید مجلس برای کمک به دولت در تحقق وعده ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی آمادگی کامل دارد.

کد خبر: ۱۸۲٬۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha