۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
۲۸ هکتار مجتمع گلخانه ای در شهرستان نهاوند ایجاد می شود
فرماندار نهاوند:

۲۸ هکتار مجتمع گلخانه ای در شهرستان نهاوند ایجاد می شود

همدان - فرماندار نهاوند از برنامه ریزی برای ایجاد ۲۸ هکتار مجتمع گلخانه ای در شهرستان نهاوند خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ مراد ناصری بعدازظهر پنج شنبه به همراه مدیر جهاد کشاورزی، مدیر شرکت گاز و جمعی از کارشناسان از روند احداث شهرک گلخانه‌ای «علمدار» که در راستای اجرای سند راهبردی و توسعه شهرستان نهاوند در حوزه جهاد کشاورزی تعریف شده، عنوان کرد: شهرک گلخانه‌ای علمدار با ۱۴.۸ هکتار زمین در روستای «علمدار» ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه این مجتمع گلخانه‌ای با هدف اجرای سند راهبردی و توسعه شهرستان نهاوند در حوزه جهاد کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر اجرای این پروژه در مرحله قطعه بندی، خیابان کشی، جدول گذاری و تأمین زیرساخت آب و برق و گاز آن است.

ناصری در ادامه از مجتمع ۷.۲ هکتاری گلخانه‌ای «فهرمند» که توسط بخش خصوصی اجرا شده است نیز بازدید کرد و در جریان اقدامات و مشکلات این واحد گلخانه‌ای قرار گرفت و گفت: رفع موانع این بخش به جهش تولید کمک خواهد کرد.

فرماندار نهاوند ادامه داد: تا پایان سال جاری در راستای سند راهبردی و توسعه شهرستان نهاوند در حوزه جهاد کشاورزی ۲۸ هکتار مجتمع گلخانه‌ای احداث می‌شود که به واسطه اجرای آن بخش زیادی از مشکلات بیکاری جوانان نهاوند برطرف می‌شود.

ناصری با تاکید بر اینکه کشت گلخانه راهی مطمئن در مدیریت مصرف و صرفه جویی آب و برون رفت از بحران کم آبی است، گفت: با توجه به چالش جدی خشکسالی و بهره وری بهینه از منابع آبی تولید محصولات گلخانه‌ای در این زمینه موثر است.

کد خبر: ۱۸٬۲۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha