۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
سهم سمنان در تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ پرداخت شد/ عملکرد مطلوب بانک‌ها در پرداخت تسهیلات
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان:

سهم سمنان در تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ پرداخت شد/ عملکرد مطلوب بانک‌ها در پرداخت تسهیلات

سمنان – سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با اشاره به اینکه سهم استان در تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ در سال ۹۸ پرداخت شد، گفت: این مهم با عملکرد مطلوب بانک‌ها در پرداخت تسهیلات محقق شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، حبیب‌الله خجسته پور پیش از ظهر پنجشنبه در نشست بررسی تسهیلات رونق تولید استان سمنان به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری ضمن بیان اینکه حمایت بانک‌های عامل از واحدهای تولیدی و صنعتی در سال‌های گذشته مثبت و اثربخش بوده است، اظهار داشت: استان سمنان سهم خود را از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸، در سال ۹۸ پرداخت کرد.

وی با اشاره به اینکه برخی از بانک‌های عامل، سخت‌گیری‌هایی نسبت به طرح‌های کارشناسی در اعطای تسهیلات دارند که با برگزاری نشست‌های مستمر برای رفع این دغدغه در کشور باید اقدام شود، افزود: در سال جهش تولید برای ایجاد و تثبیت اشتغال در بخش صنعت و تولید باید نگاه بانک‌های عامل در ارائه تسهیلات رونق تولید ویژه باشد.

تعیین تکلیف پرونده واحدهای معطل‌مانده در بانک‌ها

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با تأکید بر اینکه در ماه‌های گذشته باوجود شیوع کرونا ویروس در استان، عملکرد بانک‌های عامل در ارائه تسهیلات رونق تولید قابل‌توجه بوده است، گفت: باوجود تحریم‌ و فشارهای اقتصادی اقدام‌های انجام‌شده برای گره‌گشایی از مشکلات بخش تولید مثبت بوده است.

خجسته پور بابیان اینکه در کنار اعطای تسهیلات و گره‌گشایی از مشکلات بخش تولید و صنعت استان سمنان، آسیب‌شناسی‌های دقیقی برای رفع موانع احتمالی و حذف آیین‌نامه‌های مُخل تولید انجام شود، افزود: واحدهای تولیدی معطل‌مانده در بانک‌ها برای دریافت تسهیلات تا پایان خرداد سال جاری تعیین تکلیف شوند.

وی بابیان اینکه تعیین تکلیف واحدهای صنعتی و تولیدی خواهان تسهیلات این امکان را می‌دهد که واحدهای تولیدی که در نوبت هستند، برای دریافت تسهیلات با انجام مراحل اداری به بانک‌های عامل معرفی شوند، تصریح کرد: اختلاف پرداختی در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی در بین بانک‌های استان وجود دارد که لازم است با عزم جهادی و نگاه ویژه بانک‌ها، این اختلاف در پرداختی به حداقل برسد.

معرفی ۳۰ مورد طرح گردشگری به وزارتخانه برای دریافت تسهیلات

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با اشاره به اینکه باوجود شیوع کرونا ویروس با تلاش دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و بانک‌های عامل برای تحقق شعار و جهش تولید در تلاش باشند، یادآور شد: در سال جهش تولید انتظار از دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها با توجه به مشکلات پیش‌آمده در اقتصاد کشور و شیوع کرونا ویروس و تحریم‌های خارجی قابل‌توجه است و با عزم ملی و تلاش جهادی برای گره‌گشایی از مشکلات بخش تولید و صنعت در استان اقدام شود.

خجسته پور با تأکید بر اینکه با عملیاتی شدن این راهبرد به‌طورقطع رضایت واحدهای صنعتی و تولیدی، کارگران و فعالان اقتصادی و دولتمردان جلب خواهد شد، بیان کرد: ازنظر عملکرد اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی، سمنان از استان‌های موفق و برتر کشور در بخش‌های مختلف به شمار می‌آید.

وی در ادامه بابیان اینکه ۳۰ مورد طرح گردشگری از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به وزارتخانه مربوطه برای دریافت تسهیلات معرفی‌شده است، گفت: برای اعطای تسهیلات به فعالان اقتصادی در حوزه گردشگری پیگیری‌های مستمری در سطح ملی انجام شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با تاکید بر ‌ضرورت توسعه گردشگری، یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌های اصولی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان باید در این راستا اقدامات مؤثری انجام شود.

حذف قوانین مُخل تولید

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری سمنان نیز در این نشست اظهار داشت: بسیاری از فعالان صنعتی و تولیدی استان برای دریافت تسهیلات با مشکل وثیقه مواجه هستند که با افزایش تعامل و همکاری بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی مربوطه باید این دغدغه برطرف شود.

مهدی بندر آبادی با اشاره به لزوم تعیین تکلیف واحدهای صنعتی و تولیدی خواهان تسهیلات که با مشکلات کارشناسی و اداری مواجه هستند، در کمترین زمان ممکن بیان کرد: پیگیری‌هایی از سوی استانداری سمنان با وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و بانک‌های عامل برای حذف قوانین مُخل تولید در حال انجام است.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی برای تحقق شعار سال و جهش تولید در استان سمنان با تمام توان پای‌کار باشند و با برنامه‌ریزی‌های اصولی باوجود فشارهای خارجی و تحریم می‌توان برای ایجاد اشتغال پایدار اقدام کرد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری سمنان گفت: عملکرد بانک‌های عامل استان برای اعطای تسهیلات رونق تولید قابل‌توجه است و این رویه اصولی و کاربردی در سال جاری ادامه یابد.

کد خبر: ۱۸٬۲۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha