۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
حذف تسهیلات سرعت رشد صنعت مرغداری را به تأخیر انداخت
یک فعال اقتصادی:

حذف تسهیلات سرعت رشد صنعت مرغداری را به تأخیر انداخت

گرگان – اریس، مدیر بازرگانی شرکت هوشمندگران جرگه ایرانیان گفت: حذف تسهیلات خرید ادوات کشاورزی ارتقا سطح کمی و کیفی تولید صنعت مرغداری‌ها را به تأخیر انداخته است.

ناصر اریس در گفتگو با بازار اظهار کرد: این شرکت در زمینه مکانیزاسیون کنترل نور، دما و رطوبت سالن‌های مرغداری فعالیت می‌کند.

مدیر بازرگانی شرکت اتوماسیون ایرانیان با بیان اینکه نصب سیستم مکانیزاسیون کنترل نور، دما و رطوبت برای مرغداری‌ها یک اولویت است، ادامه داد: این اقدام باهدف افزایش تولید انجام می‌شود.

او اضافه کرد: برای اینکه مرغ و سایر ماکیان راندمان خوبی به لحاظ تولید داشته باشند باید در دمایی مناسب رشد کنند به همین خاطر استفاده از سیستم کنترل دما و نور یک ضرورت است.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد این شرایط به شکل سنتی بسیار سخت است، افزود: دستگاه‌های این واحد تولیدی از ابتدا تا آخر دوره پرورش، نیازهای محیطی ماکیان را فراهم می‌کند.

اریس با بیان اینکه کلیه دستگاه‌ها توسط مهندسین ایرانی طراحی و تولید شده، تصریح کرد: بخشی از قطعات الکترونیکی از خارج وارد می‌شود که امکان تولید آنها در کشور وجود ندارد.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه قیمت نمونه‌های خارجی سه برابر گران‌تر از تولید داخل است، افزود: تحریم‌ها سبب شده تا بسیاری از این دستگاه‌ها به کشورمان وارد نشود.

وی عدم پشتیبانی شرکت‌های خارجی از محصولات وارداتی در دوران تحریم را از دیگر مشکلات این حوزه عنوان کرد.

این فعال اقتصادی افزود: مرغدارانی که در سال‌های گذشته دستگاه خارجی خریداری کرده و در مرغداری‌ها استفاده می‌کنند، هم اکنون با مشکل ارائه خدمات پس از فروش و تعویض قطعات به بهانه تحریم مواجه هستند.

وی اضافه کرد: اما مرغدارانی که از دستگاه‌های تولید داخل استفاده می‌کنند به‌راحتی از خدمات پس از فروش برخوردار خواهند شد.

اریس با اشاره به اینکه دولت سعی به حمایت از صنعت کشاورزی دارد، افزود: تجربه نشان داده که هرگاه دولت خواسته اقدامی انجام دهد، درست عکس آن حاصل شده است.

وی خاطر نشان کرد: به‌عنوان‌مثال دولت برای صرفه‌جویی در انرژی تسهیلاتی ارائه می‌داد که در این راستا برخی افراد فرصت‌طلب اقدام به نصب دستگاه‌های اتوماسیون دکوری باهدف دریافت تسهیلات کردند.

مدیر بازرگانی شرکت اتوماسیون ایرانیان با تأکید بر اینکه اجرای چنین طرح‌های دولتی زمان بهینه شدن صنعت مرغداری را به تأخیر انداخته، خاطرنشان کرد: مرغدار نیاز خود را تشخیص می‌دهد و بر اساس همان نیاز مایحتاج خود را تأمین می‌کند.

کد خبر: ۱۸۲٬۱۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha