۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
عسل مازندران کام خارجی ها را شیرین می کند
در گفتگو با بازار؛

عسل مازندران کام خارجی ها را شیرین می کند

ساری- میرمحمدی، مدیرعامل اتحادیه زنبورداران مازندران با اشاره به بالابودن تنوع تولید عسل در استان گفت: عسل استان روانه بازارهای خارجی از جمله آلمان نیز می شود.

میرمحیی الدین میرمحمدی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اجرای طرح سرشماری کلنی های زنبور عسل در استان اظهار داشت: این طرح برای بررسی این که زنبوردار مهاجر یا مقیم است، میزان تولید عسل و فرآورده های آن در حال اجرا است.

وی برنامه ریزی برای پرداخت تسهیلات، بیمه، وضعیت اشتغال زنبورداران و ارائه خدمات را از دیگر اهداف اجری طرح سرشماری ذکر کرد و گفت: مازندران با داشتن ۵۷۵ هزار کلنی زنبور عسل مقام پنجم تولید عسل را در کشور دارا است.

وی با اشاره به تنوع تولید عسل در استان اظهار داشت: در پایین سطح ارتفاع از دریا یا ارتفاع دو هزار تا دو هزار و ۵۰۰ متر از سطح دریا قابلیت تولید عسل را دارا هستیم و عسل بهارنارنج از جمله تولیدات به شمار می رود.

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران مازندران از صادرات عسل به کشورهای مختلف از جمله آلمان خبر داد و گفت: تولیدکنندگان و کارخانه های فرآوری عسل در استان توانستند محصولات را به کشورهای مختلف از جمله آلمان ارسال کنند.

وی شمار زنبورداران را هفت هزار نفر ذکر کرد وافزود: سالانه پنج هزار و ۷۰۰ تن عسل و فرآورده های آن در استان تولید می شود و استفاده از مزارع تولید دانه های روغنی برای تولید عسل از جمله ضرورت ها و نیازها است.

کد خبر: ۱۸۲٬۰۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha