۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
پشت پرده گرانی موبایل؛ از کاهش واردات تا رشد نرخ ارز
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

پشت پرده گرانی موبایل؛ از کاهش واردات تا رشد نرخ ارز

رضیان، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس کاهش واردات، افزایش تقاضا به واسطه تعطیلی مراکز آموزشی و استفاده از سامانه شاد و رشد نرخ ارز را از جمله دلایل گرانی موبایل برشمرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالله رضیان عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره گرانی موبایل در روزهای اخیر، گفت: اگرچه گوشی همراه یکی از نیازهای اساسی زندگی روزمره است اما به زعم مسئولان جزو کالاهای لوکس محسوب می شود بنابراین هیچ نهادی بر قیمت گذاری این کالا به درستی نظارت نکرده و تعیین قیمت ها سلیقه ای است.

تعیین قیمت موبایل از فرمول مشخصی پیروی نمی‌کند

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعیین قیمت موبایل از فرمول مشخصی پیروی نمی‌کند، افزود: دولت نقشی در تعیین نرخ موبایل ندارد و افراد خاصی در بازار با توجه به مولفه هایی مانند نرخ ارز و... و. قیمت آن را مشخص می کنند.

وی با بیان اینکه دولت تنها بر قیمت کالاهای اساسی که خود متولی واردات آن است، نظارت دارد، اظهار کرد: علیرغم اینکه دولت به دنبال حمایت از مردم است اما سازوکار تحقق این مهم در کشور وجود ندارد. قیمت موبایل نیز مانند سایر کالاها روزانه تغییر می کند، و متاسفانه دستگاه های مشخصی بر بهای این کالا نظارتی ندارند.

افزایش نرخ ارز یکی از دلایل گرانی موبایل

نماینده مردم در مجلس دهم افزایش نرخ ارز را یکی دیگر از دلایل گرانی موبایل دانست و اضافه کرد: از آنجایی که با شیوع ویروس کرونا واردات گوشی همراه کاهش چشم گیری یافت و تقاضا به دلیل استفاده مردم از سامانه شاد بیشتر شد، قیمت گوشی همراه صعودی شد.

کد خبر: ۱۸٬۲۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha