۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
درآمد گردشگری خارجی مازندران به ۱۶۰ میلیون دلار رسید
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندارن:

درآمد گردشگری خارجی مازندران به ۱۶۰ میلیون دلار رسید

ساری - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مازندران گفت: درآمد حاصل از گردشگری خارجی سال گذشته در استان به ۱۶۰ میلیون دلار رسیده است.

 مفید غلامی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه سال ۹۷ حدود ۱۲۹ میلیون دلار درآمد از حضور گردشگران خارجی در استان داشتیم، افزود: این درآمد سال گذشته به ۱۶۰ میلیون دلار رسیده و شمار گردشگران خارجی از ۸۶ هزار نفر در سال ۹۷ به ۱۰۶ هزار نفر در سال گذشته رسید.

وی ادامه داد: شاخص های میراث فرهنگی در برخی حوزه ها دارای رشد خوبی بوده است و تعاد آثار منقول ثبت شده در فهرست آثار ملی در سال گذشته به ۱۱ مورد و تعداد آثار میراث ناملموس معنوی ثبت شده در فهرست ملی ایران در سال ۹۷ حدود ۹ مورد بود که به ۱۸ مورد در سال قبل و تعداد آثار غیرمنقول تاریخی و فرهنگی نیز از ۲۵ مورد به ۳۵ مورد در سال قبل رسید.

غلامی راد گفت: تعداد بناهای مرمت شده از ۲۵ مورد به ۳۵ مورد رسید و مرمت اشیای فرهنگی و تاریخی نیز از ۵۰ مورد در سال ۹۷ به ۴۰ مورد در سال قبل کاهش یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران یادآور شد: در حوزه استفاده از ظرفیت گردشگری داخلی، تعداد گردشگران داخلی از ۵۸ میلیون نفر به ۷۵ میلیون نفر و تعداد مراکز اقامتی نیز شامل هتل، متل، مهمانپذیر،اقامتگاه بومگردی و غیره از هزار و ۹۸۳ مورد به سه هزار و ۲۴۷ مورد رسیده است.

وی گفت: تعداد هتل های سه و چهار ستاره، از هشت باب به ۹ باب،تعداد تخت های اقامتی از ۶۴ هزار تخت به ۷۸ هزار و ۴۵۳ تخت افزایش یافته است.

کد خبر: ۱۸٬۱۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha