برای دریافت کارت بازرگانی، هزینه اضافه پرداخت نکنید

برای دریافت کارت بازرگانی، هزینه اضافه پرداخت نکنید

متقاضیان دریافت کارت بازرگانی و عضویت می‌توانند به ترتیب به سامانه جامع تجارت و سامانه اتاق ایران مراجعه کرده و بدون پرداخت هزینه اضافه از طریق فرآیند سیستمی، کارت بازرگانی خود را دریافت کنند.

به گزارش بازار، فرآیند دریافت کارت بازرگانی و عضویت به‌صورت سیستمی بوده و لازم نیست متقاضیان دریافت این کارت‌ها هزینه‌های گزافی به شرکت‌های سودجو بپردازند. اتاق ایران در نهمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی و چهاردهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری که در جزیره کیش در حال برگزاری است، کارگاه آموزشی فرآیند دریافت کارت بازرگانی و عضویت را برگزار کرد. فرآیند موردنظر توسط بابکولی‌زاده، مدیر بیمه، مالیات، تأمین مالی و امور گمرکی اتاق ایران ارائه شد.

در این نشست علاوه بر توضیح مجموعه اقداماتی که باید توسط متقاضیان کارت صورت بگیرد، تأکید شد: روند دریافت کارت بازرگانی و عضویت به‌طور کامل سیستمی است و نیازی به پرداخت هزینه‌های گزاف برای آن نیست؛ اما متأسفانه برخی شرکت‌های سودجو اقدام به دریافت هزینه‌های بالا برای ثبت‌نام متقاضیان می‌کنند.

در بخش دیگری از این نشست به تازه‌ترین اقدامات صورت گرفته در راستای تسهیل فرآیندها در سامانه جامع تجارت اشاره شد. در انتهای نشست نیز افراد، سؤالات و ابهامات خود را مطرح کردند.

طبق آمار ارائه شده از سوی مدیریت بیمه، مالیات، تأمین مالی و امور گمرکی اتاق ایران، تعداد کارت‌های بازرگانی فعال در کل کشور تا ۲۶ مهر ۱۴۰۱ بالغ‌بر ۳۸ هزار و ۳۰۷ مورد بوده که از این تعداد ۳۰ هزار و ۹۰۷ کارت حقوقی و ۷ هزار و ۴۰۰ کارت هم حقیقی است. همچنین ۲۳ هزار و ۷۷۰ کارت در حوزه بازرگانی، ۱۳ هزار و ۵۱۰ کارت در حوزه صنعت، ۷۴۰ کارت در بخش کشاورزی و ۲۸۰ کارت هم به بخش معدن اختصاص دارد.

کد خبر: ۱۸۱٬۸۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha