۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
آمریکا ۱۵ میلیون بشکه نفت از ذخایر راهبردی را عرضه می‌کند

آمریکا ۱۵ میلیون بشکه نفت از ذخایر راهبردی را عرضه می‌کند

کاخ سفید اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا عرضه ۱۵ میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک نفت این کشور به بازارهای جهانی را اعلام خواهد کرد.

به گزارش بازار، بعد از اقدام سازمان «اوپک پلاس» در کاهش تولید نفت و نارضایتی کشورهای غربی از این تصمیم، واشنگتن مجبور به استفاده از ذخایر راهبردی نفت خود برای عرضه به بازار شد.

کاخ سفید بامداد چهارشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا عرضه ۱۵ میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک نفت این کشور به بازارهای جهانی برای ماه دسامبر را اعلام خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: «بایدن روز چهارشنبه طرحی برای ادامه استفاده از ذخایر راهبردی نفت آمریکا برای تثبیت قیمت سوخت ارائه خواهد کرد».

کاخ سفید گفت بایدن آماده است تا در صورت لزوم اجازه استفاده بیشتر از ذخایر اضطراری نفت آمریکا در فصل زمستان را بدهد.

این بیانیه بدون توجه به تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه نفت و گاز این کشور، ضمن متهم کردن روسیه به عامل افزایش بهای انرژی در جهان گفت که واشنگتن قصد دارد میزان تولید نفت خود را تا پایان سال به ۱۳ میلیون بشکه در روز برساند.

پیش از این، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا با انتقاد از تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت، مدعی شد آنها می‌دانستند با کاهش تولید نفت منافع روسیه را تقویت و اثرات تحریمی علیه این کشور را کاهش می‌دهند.

با این حال، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین با بیان اینکه اوپک پلاس سازمانی مسئول است که خواهان ثبات در بازارهای انرژی است، گفت تصمیم اعضای آن برای کاهش تولید نفت نیز با هدف تثبیت بازار جهانی بود.

کد خبر: ۱۸۱٬۸۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha