۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹

حرکت اولین قطار ترانزیتی تاجیکستان برای عبور از مسیر ایران

حرکت اولین قطار ترانزیتی تاجیکستان برای عبور از مسیر ایران

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی از آغاز حرکت اولین قطار ترانزیتی تاجیکستان به مقصد ترکیه برای عبور از مسیر ایران خبر داد.

به گزارش بازار، شهریار افندی‌زاده  درباره مراسم آغاز حرکت قطار ترانزیتی تاجیکستان به ایران با مقصد ترکیه که با حضور وی و تعدادی از شرکت‌های حمل‌ونقلی، تجار و مقامات سایر کشورها برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به دعوت وزیر نقلیات  تاجیکستان از وزیر راه و شهرسازی کشورمان برای حضور در مراسم افتتاح کریدور حمل‌و نقل ترکیبی تاجیکستان، ازبکستان ترکمنستان ایران و ترکیه، هیات‌هایی از این کشورها روز گذشته به شهر دوشنبه پایتخت کشور تاجیکستان سفر کردند.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: این هیات همچنین از شهر «کولاب» که منطقه آزاد تاجیکستان به شمار رفته و قرار است قطب تجارت، ترانزیت و صنعت تاجیکستان باشد، بازدید کردند.

افندی‌زاده افزود: در این سفر مراسم افتتاح کریدور حمل‌و نقل ترکیبی تاجیکستان، ازبکستان ترکمنستان ایران و ترکیه برگزار شد و طی آن قطار ترانزیتی تاجیکستان با مقصد ترکیه به سمت ایران حرکت کرد.

وی ادامه داد: امروز نیز کنفرانس لجستیک تاجیکستان با حضور کشورهای مختلف در حال برگزاری است.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: در حاشیه این کنفرانس نشست‌های دوجانبه میان ایران با وزیر حمل‌ونقل ازبکستان و وزیر نقلیات تاجیکستان در باره گسترش همکاری‌ها به ویژه حوزه ترانزیت برگزار شد. افندی زاده هدفگذاری ۲۰ میلیون تنی را از مهم‌ترین محورهای این نشست‌ها عنوان کرد و افزود: قرار شد برنامه عمل مشترک و قرارداد ترانزیتی جدیدی با ازبکستان منعقد شود تا هم در کریدور شمال به جنوب و هم در کریدور شرق به غرب همکاری‌های دوجانبه عملیاتی شود.

گفتنی است طی جلسات چندجانبه ایران با کشورهای آسیای مرکزی، افزایش سه برابری حجم تبادلات حمل‌ونقلی و رسیدن به ترانزیت ۲۰ میلیون تنی از طریق کشورمان هدفگذاری شده بود.

کد خبر: ۱۸۱٬۷۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha