۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
گذرگاه مرزی مهران-زرباطیه عراق بازگشایی شد
با اعلام اداره گذرگاه مرزی عراق؛

گذرگاه مرزی مهران-زرباطیه عراق بازگشایی شد

الواعیلی، رئیس اداره گذرگاه مرزی عراق، گفت: عراق راههای تجاری زمینی با ایران که به دلیل شیوع کرونا بسته شده بود را تا حدودی باز کرده است.

به گزارش بازار به نقل از اسپوتنیک، عمر الواعیلی، رئیس اداره گذرگاه مرزی عراق، گفت: عراق تا حدودی راههای تجاری زمنی را با ایران از سر گرفته است، که پیش از این به دلیل بیماری همه گیری ویروس COVID-۱۹ قطع شده بود.

نخستین پاسگاه‌های مرزی که بازگشایی خواهند شد، گذرگاه مرزی روزباتویه خواهد بود که در استان واسط در بخش مرکزی کشور واقع شده است. الوعیلی همچنین گفت: برای اطمینان از عرضه مواد غذایی و محصولات کشاورزی به بازارهای محلی و حفظ قیمت های پایدار، مجوز تبادل تجاری از طریق پاسگاه مرزی روزباتویه به مدت دو روز بین عراق و ایران داده شده است.

نماینده عراق پیروی از تمام استانداردهای بهداشتی لازم برای کار در ایست بازرسی، از جمله حمل بار را تأیید کرد. گذرگاه مرزی برای عبور مسافران بسته است.

از ۱۵ مارس، مقامات عراقی مرزهای زمینی با ایران و کویت را به عنوان بخشی از اقدامات برای جلوگیری از شیوع کروناویروس بسته اند. در کشور محدودیت تردد وجود دارد، مدارس و دانشگاه ها، مساجد و کلیساها و همچنین مکان های تفریحی تعطیل هستند، تجمع گسترده شهروندان ممنوع است، رستوران ها فقط در حالت بیرون بری فعالیت می کنند.

براساس اعلام وزارت بهداشت عراق، در حال حاضر ۲۴۸۰ مورد عفونت با کروناویروس جدید به طور رسمی در این کشور به ثبت رسیده است که از این تعداد ۱۰۲ نفر کشته شده اند، ۱۶۰۲ بیمار بهبود یافته اند.

کد خبر: ۱۸٬۱۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha