۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
جهش قیمت مسکن نتیجه انباشت تقاضای مردمی است
کارشناس مسائل مسکن:

جهش قیمت مسکن نتیجه انباشت تقاضای مردمی است

روانشادنیا، کارشناس مسائل مسکن، اظهار کرد: با تقاضای انباشته شده در بخش مسکن روبه‌رو هستیم و این خود باعث بروز جهش‌های قیمتی و رفتارهای هیجانی در بازار مسکن می شود.

به گزارش بازار مهدی روانشادنیا، در مصاحبه با  رادیو گفت و گو، با بیان اینکه پیش بینی می شود هر سال در کشور نیازمند ۸۰۰ هزار الی یک میلیون واحد مسکونی جدید باشیم، گفت : متاسفانه در سال های گذشته نتوانسته ایم این رقم را محقق کنیم و در نتیجه با انباشت تقاضا در بخش مسکن روبه‌رو هستیم که این خود باعث جهش قیمت و رفتارهای هیجانی در بازار مسکن شده است به نحوی که در سال ۹۷ و همچنین ۹۸ آنقدر قیمت مسکن افزایش یافت که تهیه آن از استطاعت بخش قابل توجهی از جامعه خارج شده است.

وی با بیان اینکه دولت و دستگاه های متولی در زمینه مسکن از جمله وزارت مسکن و شهرسازی و بانک های تخصصی مثل بانک مسکن باید سیاست هایشان را به سمتی هدایت کنند که عرضه در بخش مسکن افزایش پیدا کند، گفت : در شرایط فعلی حدود ۱۰ درصد از ساختمان هایی که در کشور ساخته می شود از تسهیلات ساخت مسکن بهره می گیرند و این رقم خیلی کمی است.

این کارشناس مسائل مسکن با بیان اینکه مکانیسم مالی متنوع در کشور برای حمایت از تولید مسکن وجود ندارد و این روند باید اصلاح شود در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت : در حال حاضر توجه مردم به بازار سرمایه و بورس است و اگر به دلایلی این توجه از این بازار برداشته شود، از جمله بازارهایی که مردم دوباره به سمت آن حرکت می‌کنند بازار مسکن است و این احتمال وجود دارد که ما در نیمه دوم سال جاری شاهد برخی از رفتارهای هیجانی در بازار مسکن باشیم بنابراین از همین الان باید دولت و مسئولان امر فکری برای این موضوع کنند تا بتوانند وقتی تقاضا های انباشته شده در حوزه مسکن سرباز می زند توان پاسخگویی به آن را داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید مردم تشویق شوند که سرمایه‌های خود را در امر ساخت مسکن سرمایه گذاری کنند و تحقق این موضوع نیازمند هماهنگی بین دستگاهی است، افزود: در حال حاضر در بازار معاملات مسکن نیز مانند بسیاری از امور تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته و معاملات کمی در این بازار صورت می گیرد.

روانشادنیا در بخش پایانی صحبتهای خود تاکید کرد: ما از همین اکنون باید به فکر تقاضا های انباشته شده در حوزه بازار مسکن برای چند ماه و چند سال آینده باشیم.

کد خبر: ۱۸٬۱۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      0 0
      تقاضای دلالان و سفته بازان مسکن زیاد است مردم که از این پولا ندارن