عرضه عینک جدید متاورسی شرکت متا به بازار+مشخصات فنی Quest ۲ Pro
تازه های فناوری؛

عرضه عینک جدید متاورسی شرکت متا به بازار+مشخصات فنی Quest ۲ Pro

شرکت متا از تولید عینک جدید واقعیت مجازی (VR) خود به نام Quest ۲ Pro ویژه استفاده در متاورس خبر داده که با مشخصات فنی بسیار مطلوبی به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش بازار، با ورود متاورس به دنیای ما، عینک های سه بعدی که تا پیش از آن، برای تماشای برخی فیلم و بازی های واقعیت مجازی (VR) طراحی شده بودند، کاربردی جدید به خود گرفتند؛ تا جاییکه بسیاری از هواداران سفت و سخت متاورس، با استفاده از این عینک ها، ساعت ها در دنیای مجازی غوطه ور بوده و زندگی می کنند.

همین موضوع می تواند اهمیت کیفیت و امکانات یک عینک واقعیت مجازی را برای ما به تصویر بکشد. امروزه، شرکت های بسیاری در سراسر جهان اقدام به تولید این عینک های می کنند که مزیت رقابتی آنها درست مانند گوشی و تبلت های هوشمند، در امکانات داخلی سخت افزاری و همچنین طراحی ارگونومی آنهاست.

در این میان، عینک واقعیت مجازی «متا کوئست» همچنان در رقابت با دیگر رقبای خود سرآمد بوده و از آنجاکه برند تجاری آن نیز متعلق به شرکت متا (مالک فیسبوک) است، طبیعتا اقتضائات و نیازهای دنیای متاورس به خوبی برای آن تعبیه و طراحی شده اند.

نسخه اولیه این عینک ها با نام Meta Quest در بدو ورود به بازار قیمت بالایی داشته و خرید آن برای بسیاری از کاربران متاورس غیر ممکن است.

Meta's Quest Pro release date confirmed by Zuckerberg | Digital Trends

اکنون اما شرکت متا از سری جدید این عینک با نام Quest ۲ Pro، با وزن و البته امکانات کمتر خبر داده که با ۱۵۰۰ دلار می توانید آن را تهیه نمایید. پردازشگر این عینک جدید، از نوع اسنپ دراگون XR۲ Plus ، حافظه داخلی ۲۵۶GB و رم ۱۲GB به بازار عرضه خواهد شد که از حیث امکانات، از نسل اولیه خود بالاتر است.

وزن این عینک نیز حدود ۷۲۰ گرم اعلام شده که البته شرکت متا معتقد است طراحی آن به گونه ای است که این وزن بالا چندان شما را آزار نخواهد داد. اما در خصوص اسکرین عینک که مهمترین بخش آن به حساب می آید باید گفت که رزرولوشن آن ۱۸۰۰*۱۹۲۰ پیکسل و فرکانس آن نیز ۹۰ هرتز اعلام شده که کیفیت بالایی برای کاربر به ارمغان خواهد آورد.

کد خبر: ۱۸۱٬۵۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha