۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
۱۵ هزار کشاورز قزوینی برای مزارع خود سند دریافت می‌کنند
مدیرکل ثبت اسناد و املاک قزوین: 

۱۵ هزار کشاورز قزوینی برای مزارع خود سند دریافت می‌کنند

قزوین - مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قزوین گفت: با اجرای طرح تفکیک اراضی نسقی ۱۵ هزار کشاورز قزوینی برای مزارع و اراضی کشاورزی خرد خود سند دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، صفدر کشاورز چهارشنبه شب در دیدار با لطف الله سیاهکالی مرادی نماینده منتخب مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی که در محل این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: طی سالیان گذشته با افزایش تعداد بهره برداران در زمین های کشاورزی برخی از اراضی کشاورزی وسیع در قطعه بندی های کوچک و تفکیکی به کشاورزان دیگر انتقال داده شده است.

وی بیان کرد: این انتقال اراضی کشاورزی در ابعاد خرد باعث شد تا تعداد زیادی از اراضی نسقی در استان وجود داشته باشد که امکان صدور سند مالکیت برای آن ها فراهم نبود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قزوین گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که امسال بین سازمان جهاد کشاورزی و ثبت اسناد در بعد کلان انجام شده است این امکان برای صاحبان اراضی کشاورزی خرد فراهم شده تا بتوانند سند مالکیت دریافت کنند و بر اساس قطعات و تصرفات روستایی برای این افراد سند مالکیت صادر می شود.

کشاورز بیان کرد: در استان قزوین نزدیک به ۱۵ هزار کشاورز در اراضی نسقی فعالیت می کنند که با اجرای این طرح در استان امکان صدور سند مالکیت برای این افراد فراهم شده است.

وی افزود: در فاز نخست برای بیش از ۲۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین سند مالکیت صادر خواهد شد که می تواند بسیاری از مشکلات این فعالان را که مرتبط با نداشتن سند مالکیت در اراضی کشاورزی بوده است مرتفع کند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قزوین عنوان کرد: در مجموع در استان قزوین دارای بیش از یک میلیون و ۵۳۸ هزار هکتار اراضی ملی، روستایی، کشاورزی و شهری است که از این میزان ۴۸۱ هزار هکتار آن در اختیار کشاورزان و بهره برداران این بخش قرار دارد.

کشاورز بیان کرد: همچنین بیش از هزار و ۲۳۲ پلاک کشاورزی در استان در راستای اجرای طرح کاداستر صادر شده است که در تلاشیم تا پایان سال جاری ۳۸۷ پلاک جدید را نیز به این تعداد بیافزاییم.

وی اظهار کرد: تلاش ما این است که حق کسی ضایع نشود و بر اساس قوانین و مقررات موجود نسبت به صدور سند مالکیت برای افراد در ابعاد مختلف کشاورزی، صنعتی، شهری و روستایی اقدام می کنیم.

کد خبر: ۱۸٬۱۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha