۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
شهرک مطالعاتی در قزوین ایجاد شود
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین:

شهرک مطالعاتی در قزوین ایجاد شود

قزوین - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: ساخت شهرک مطالعاتی و تحقیقاتی در قزوین زمینه ارتقاء مباحث علمی و اقتصادی را فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار بازار، مرتضی موسی‌خانی چهارشنبه شب در دیدار با لطف الله سیاهکالی مرادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی که در این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به لزوم ساخت شهرک های مطالعاتی در استان به منظور جذب دانشگاهیان و محققین بزرگ کشور گفت: امروز اگرچه تامین مسکن برای اقشار مختلف مردم از جمله نیازمندان یک ضرورت محسوب می شود اما مسئله ساخت مسکن مجهز، ایمن و آرام را برای محققین، دانشمندان و دانشگاهیان نادیده گرفته شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از اقشار مرفه، دانشگاهیان، محققین و پژوهشگران در کشور برای تامین مسکن با شرایط ویژه و فعالیت های خود دچار مشکل هستند در حالی که طبیعت بکر و زیبای قزوین، موقعیت جغرافیایی استان ما، قرار گیری در مسیر بسیاری از شهرها و نزدیکی به پایتخت شرایط ویژه ای را برای ما ایجاد کرده است تا بتوانیم در این حوزه با قدرت وارد شویم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: قطعا ساخت این شهرک دانشگاهی می تواند زمینه مطالعات تکمیلی و تحقیقات علمی بزرگ را برای فعالین این حوزه در کشور در استان قزوین رقم بزند و برای استان قزوین نیز مزایای زیادی را در بخش اشتغال، اقتصاد و ساخت و ساز به همراه دارد.

موسی خانی افزود: در حال حاضر متخصصان رشته های مختلف، پژوهشگران و محققین دانشگاهی نیاز دارند تا در شهرکی که شرایط مسکونی ویژه، آزمایشگاه، کتابخانه، مراکز تفریحی و تجاری مناسب فراهم باشد به فعالیت های مطالعاتی خود بپردازند و چه بهتر که قزوین بتواند به عنوان مقصدی نزدیک و با نشاط در همسایگی پایتخت این شرایط را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: قطعا این مسئله می تواند اقتصاد استان را از رونق در حوزه کسب و کار گرفته تا فعالیت های مطالعاتی و دانشگاهی فعال کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین افزود: در حال حاضر قزوین شهری تحقیقاتی است و در سالیان گذشته پژوهش ها، مطالعات و اکتشافات خوبی در عرصه های مختلف علمی از سوی دانشگاهیان و محققی این استان به کشور ارائه شده است و قطعا ایجاد این شهرک می تواند تمرکز مطالعاتی کشور را از تهران به قزوین منتقل کند.

موسی خانی تصریح کرد: تمرکز زدایی از پایتخت از همین اولویت هاست که با پیشگامی قزوین می تواند موقعیت ویژه ای برای این استان رقم بزند.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم قزوین را به قطب مطالعاتی در کشور تبدیل کنیم نیازمند این هستیم که با حرکت های بزرگ و اثرگذار وارد میدان شویم و قطعا با تصمیمات محتاطانه نمی توانیم گامی بزرگ برداریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین تاکید کرد: آموزش مهارت آفرینی و کارآمدی از مهم ترین نیازهای امروز در جامعه دانشگاهی است که قطعا با برنامه ریزی درست خواهیم توانست به این مسئله دست پیدا کنیم چرا که متخصص بدون مهارت نمی تواند کشور را از مشکلات امروز نجات دهد.

موسی خانی گفت: ارزیابی مناسب هیئت‌های علمی دانشگاهی، غربالگری تخصصی اساتید و تغییر روش های تدریس در محیط دانشگاه از الزامات رسیدن به آموزش مهارت محور است و می تواند در جهت کنترل و جهت دهی فعالیت های دانشگاهی اثرگذار باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین افزود: البته منکر این نیستیم که تصمیمات استراتژیک در کشور با مخالفت های زیادی همراه است و قطعا گام نهادن در این مسیر سختی های خاص خود را دارد اما مسئله اصلی ما مدیریت درست در این بخش و  متقاعد و همراه کردن مدیران در اجرای این پروژه هاست.

موسی خانی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه شهرک مطالعاتی و تحقیقاتی در قزوین نیز از این نوع پروژه هاست که می تواند ارزآوری خوبی برای استان و اشتغال و اقتصادی پویا را رقم بزند.

وی گفت: ما در تلاشیم تا قزوین نقش حمایتی خود را از پایتخت حفظ کند و با کاهش تمرکز از تهران و مدیریت جمعیتی بتوانیم از این شرایط به نفع استان بهره گیریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین گفت: متاسفانه ما در کشور تکریم و ارج نهادن به زحمات دانشمندان و فرهیختگان را نیاموخته ایم و گاهی شاهد این هستیم که نخبگان ما به خاطر امکاناتی اندک و رفاهی سطحی از کشور خارج شده اند. در قزوین می توانیم راهی برای شکوفایی و پیشرفت فراهم کنیم.

کد خبر: ۱۸٬۱۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha