۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۲
۸۶ درصد سهمیه استان سمنان در مشاغل روستایی جذب شده است
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان:

۸۶ درصد سهمیه استان سمنان در مشاغل روستایی جذب شده است

سمنان - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: برای جلوگیری از مهاجرت و خالی شدن روستاها، ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی ۸۶ درصد سهمیه استان در مشاغل روستایی جذب شده است.

حبیب الله خجسته پور در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه  ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی یکی از اولویت های استانداری سمنان در سال ۹۹ محسوب می شود، بیان کرد: این امر در راستای جلوگیری از مهاجرت روستائیان و خالی شدن روستا از تولید اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی، فرآوری مواد معدنی و گردشگری زمینه‌هایی هستند که استان با تاکید بر آن‌ها به دنبال ارائه تسهیلات و رونق اشتغال است، بیان کرد: شهر زمانی اقتصاد قوی دارد که روستاها تقویت شوند.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه افزایش آسیب‌های اجتماعی از پیامدهای مهاجرت و سرریز جمعیت روستایی به حاشیه شهرها از جمله پیامد های ناگوار خالی شدن روستا از تولید است، تاکید کرد: دو هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در استان تا ابتدای اردیبهشت ماه پرداخت شده است. 

خجسته پور با بیان اینکه این تسهیلات به یک‌هزار و ۳۰ طرح اشتغال‌زایی در این استان پرداخت شده است، تاکید کرد: روند ارائه تسهیلات ادامه خواهد داشت.

وی سهمیه تسهیلات حمایتی استان سمنان از مشاغل روستایی را ۳۹۵ میلیارد ریال دانست و ابراز کرد: برای کسب این سهمیه تلاش‌های فراوانی شده است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری سمنان با بیان اینکه تاکنون ۸۶ درصد این سهمیه جذب شده است، بیان کرد: عملکرد مسئولان اقتصادی استان در این زمینه خوب بوده است.

وی افزود: ۸۶۹ طرح اشتغال‌آفرین با دریافت ۳۴۲ میلیارد ریال تسهیلات سبب فراهم شدن زمینه اشتغال برای ۸۶۶ نفر شده است.

کد خبر: ۱۸٬۱۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha