۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۶
تحریم ها مانع جدی در ثبات و توسعه صنعت ساختمان است
رئیس کانون سراسری انبوه سازان:

تحریم ها مانع جدی در ثبات و توسعه صنعت ساختمان است

گرگان- مرتضوی، رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور گفت: اعمال تحریم و محدودیت ها عاملی اثرگذار و مانع جدی در توسعه و ثبات صنعت ساختمان و بحث اقتصاد کلان محسوب می شود.

سیدمحمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: به طور کلی تحریم ها دست یابی به ثبات اقتصادی را مختل کرده و اعمال یا حذف آن در توسعه یا عقب ماندگی صنعت ساختمان و بازار مسکن نقش زیادی را ایفا می کند.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور افزود: اثرگذاری بسیاری از پارامترهای تعیین کننده و مثبت در ثبات اقتصادی، بر اثر تحریم از بین رفته یا نقش آن کاهش می یابد.

وی ادامه داد: تحریم سبب می شود امکان بهره مندی از مزیت های رقابتی و مزیت های تکنولوژی از ما سلب شود که فرسودگی صنعت ساختمان یکی از آثار آن است.

مرتضوی با توضیح این که ورود تکنولوژی سبب کاهش دوره ساخت می شود، توضیح داد: سنتی سازی و دوره طولانی مدت ساخت، افزایش قیمت مصالح ساختمانی، کاهش ارزش پول ملی و تورم را در پی دارد.

وی عنوان کرد: برای دست یابی به توسعه پایدار در صنعت ساختمان باید ابعاد مختلفی به صورت همزمان رصد شده زیرا نگاه تک بعدی نمی تواند منجر به ثبات اقتصادی شود.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور ادامه داد: برای ایجاد تعادل در بازار مسکن و تنظیم بازار معاملات باید بررسی وضعیت عناصر موثر بر تورم در حوزه ساخت و ساز مانند قیمت مصالح، دستمزد کارگران، صدور مجوز خدمات فنی و مهندسی و امور شهرداری و تامین اجتماعی به طور ویژه در دستور کار قرار بگیرد.

مرتضوی بیان کرد: ثبات و کنترل قیمت مسکن و توسعه در تولید مسکن نیازمند ثبات اقتصادی و در مرحله بالاتر و متعالی به ثبات اجتماعی نیاز دارد.

رئیس انجمن انبوه سازان گلستان گفت: ثبات اقتصادی صرفا با تکیه بر برنامه های بالادستی محقق شده و فقط در این صورت می توان شاهد بهبود شرایط و تعادل بازار باشیم.

کد خبر: ۱۸۱٬۳۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha